تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

نشست شرکت‌های دانش بنیان در مرکز بیزینس راشا مسکو

هیئتی متشکل از مسئولان دولتی و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان از جمله شرکت ماکیان دام پارس به سرپرستی «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در اولین روز سفر خود به روسیه، در تاریخ ۳۰ فروردین ماه در نشستی در مرکز بیزینس راشا مسکو با حضور شرکت‌های روسی شرکت کرده و در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری تبادل نظر کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ستاری در این همایش اقتصادی دانش بنیان اظهار داشت، خوشبختانه شاهد رشد روزافزون تجارت فیمابین دو کشور هستیم و دولت ایران  کمک‌های معنوی، قانونی و مالی خود را به منظور توسعه روابط در این بخش ارائه خواهد کرد. وی تاکید کرد که شرکت‌های ایرانی که اغلب جوان نیز هستند می‌توانند ارتباطات ساختار یافته‌ای را برای یک همکاری بلند مدت فراهم آورند. 

«کاظم جلالی»، سفیر ایران نیز ضمن اشاره به سفر رییس جمهور به مسکو، آن را نقطه عطفی در روابط دو کشور برشمرد و استمرار سفر هیات‌های عالی رتبه دولتی و اقتصادی ایران به روسیه را طی ماه‌های گذشته در این راستا ارزیابی نمود. 

«الکسی رپیک» رییس بیزینس راشا، در ابتدای این نشست ضمن اشاره به افزایش حجم روابط دو کشور، اظهار نمود ظرفیت‌های جدیدی در بخش های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، دارو، کشتی سازی، هواپیماسازی و … به منظور توسعه همکاری فراهم شده است.

همچنین در حاشیه این رویداد شرکت های دانش بنیان و فعالان صنعت با حضور در سفارت ایران و شرکت در جلسه پرسش و پاسخ با دکتر کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو فرصت یافتند تا با مطرح کردن پیشنهادات و دیدگاه های خود زمینه را برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری دوجانبه و تسهیل و گسترش ارتباطات اقتصادی دو کشور فراهم کنند.