تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

ریزش موی گربه؛ 12 علت رایج و درمان

فهرست مطالب

ریزش موی گربه

اگر چه ریزش موی گربه تا حدی طبیعی است اما یکی از عوامل مشکل ساز برای سرپرستان به شمار می رود. ریزش موی گربه را میتوان در سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • ریزش موی طبیعی گربه

با تغییر مدت زمان روشنایی روز در ابتدای بهار و پاییز، گربه ها به ریزش موی فصلی دچار میشوند. این امر کاملاً طبیعی است و راه کنترل یا قطع ریزش برای آن وجود ندارد مگر اینکه همزمان سایر علائم مثل کچلی یا خارش هم دیده شود.

 در برخی نژادها مانند گربه های اسفینکس مو نداشتن، طبیعی و جزء ویژگی های نژادی است.

  • ریزش موی غیر طبیعی گربه

در اثر برخی از بیماری های پوستی گربه، ریزش موی غیر طبیعی بروز میکند. این نوع ریزش مو معمولاً خودش را به صورت لکه های کچلی پوستی نشان میدهد.

ممکن است گربه در بدو تولد بدون مو به دنیا بیاید یا کمی بعد از آن تمام یا بخشی از موهای خود را از دست بدهد، این نوع از ریزش موی گربه، ریزش موی مادرزادی نام دارد.

علت ریزش موی گربه چیست؟

رایج ترین علل ریزش موی گربه عبارتند از:

علائم ریزش موی گربه

علائم ریزش موی گربه بسته به علت آن میتوانند واضح یا نامشخص باشد. ریزش موی مادرزادی و هورمونی معمولاً متقارن هستند (لکه های کچلی در هر دو طرف بدن به صورت مشابه و قرینه ظاهر می شود) اما علائم ریزش موی اکتسابی متفاوت و اغلب تحت تاثیر علت زمینه ای و بیماری های پوستی دیگر است.

شایع ترین علائم عبارتند از:

  • التهاب
  • تغییر رنگ پوست
  • پوسته پوسته شدن
  • ضخیم شدن یا قرمزی پوست
  • ریزش بیش از حد مو

و

  • خارش

درمان ریزش موی گربه چیست؟

ریزش مو یک نشانه است و برای درمان باید علت اصلی مشخص شود. بهتر است این کار را به دامپزشک بسپارید. میتوانید برای کاهش ریزش موی گربه خود از شامپوی ضد ریزش موی هلیا استفاده کنید. این شامپو با فرمولاسیون اختصاصی خود بر اساس ترکیبات و عصاره های گیاهی و بی خطر، به حفظ پاکیزگی و سلامت پوست و موی حیوان خانگی شما کمک می کند. شامپوی ضد ریزش موی هلیا حاوی عصاره گیاه رزماری است و با افزایش جریان خون در سطح پوست، مواد مغذی را با سرعت هرچه بیشتر در اختیار سلول های پوست و مو قرار میدهد.

در مواردی که بیماری پوستی باعث خارش، زخم، التهاب و عفونت شده باشد؛ میتوانید برای کاهش التهاب، بهبود زخم و مبارزه با عفونت های پوستی از اسپری ساناورا استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسپری ترمیم زخم ساناورا به این صفحه مراجعه کنید.

بیشتر بدانید
مصرف یوبیوتیک ها، روشی آلترناتیو در مقابل آنتی بیوتیک های محرک رشد
عنوان پیشرفته
ساعت مشاوره در روزهای کاری 8:30 تا 10 | 12 تا 13

مشاوره تخصصی آنلاین