تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

کوکسی فیت: داروی ضد کوکسیدیوز گیاهی

عرضه یک داروی صد در صد گیاهی برای مقابله با کوکسیدیوز طیور توسط یک شرکت دانش بنیان

محققان یک شرکت دانش بنیان داروی گیاهی را برای کنترل بیماری در طیور عرضه کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، کوکسیدیوز یک بیماری مهم در صنعت طیور می باشد که توسط انگلی تک یاخته به نام آیمریا ایجاد می‌شود. این انگل در دستگاه گوارش تکثیر می‌شود و سبب تخریب بافت روده و در نتیجه موجب سوء جذب، کم‌آبی و کاهش صرفه اقتصادی تولید طیور می‌شود. گله‌های مرغ مادر برای مصون ماندن از این بیماری مجبور هستند از 7 روز اول پرورش واکسن مصرف کنند.

همچنین در طول سال عددی بین یک میلیارد تا یک میلیارد و پانصد میلیون مرغ گوشتی در کشور تولید می‌شود که برای مصون ماندن از بیماری در این میزان از تولید باید به آنها داروی شیمیایی داد. این دارو از خارج از کشور وارد می‌شود و قیمت نسبتاً بالایی دارد. صنعت طیور در کشور برای مقابله با این بیماری باید سالانه رقمی در حدود 700 تا هزار تن داروی شیمیایی وارد کند. این میزان واردات ارزبری قابل توجهی به همراه دارد.

امیر علی امیری سرپرست گروه تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان ماکیان دام پارس گفت: این شرکت توانسته است که یک داروی صددرصد گیاهی برای مقابله با این بیماری تولید کند. این دارو توانسته است از کمیته داروهای گیاهی سازمان دامپزشکی موافقت دریافت کند و در حال حاضر در حال طی مراحل قانونی بعدی است.

با تولید گیاهان دارویی در کشور، سالانه می‌توان از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری کرد. هچنین جایگزینی داروهای گیاه پایه به جای داروهای شیمیایی می‌تواند آرامش خاطر بیشتری در مصرف کننده از حیث سلامت ایجاد کند. به علاوه این دارو ها هیچ گونه باقیمانده دارویی در محصولات به جای نگذاشته و امکان ایجاد مقاومت علیه آنها نیز وجود ندارد.

منبع: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

برای اطلاعات بیشتر ضد کوکسیدیوز کوکسی فیت اینجا را کلیک کنید و برای خرید محصول از این قسمت اقدام کنید.