تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

دستگاه گوارش یکی از مهمترین اندام های بدن است و در آن، میکروارگانیسم های متنوع و متعددی زندگی میکنند که فلور میکروبی نامیده می شوند. تعادل فلور میکروبی دستگاه گوارش سبب حفظ و ارتقا سلامت حیوان می شود. عوامل متعددی از جمله عفونت های ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی، تغذیه نامناسب، مایکوتوکسین‏ ها، بیماری‏ های کبدی، استرس های محیطی و … سبب برهم خوردن تعادل فلور میکروبی روده می شوند که علاوه بر ایجاد مشکلات گوارشی، عملکرد سیستم ایمنی را مختل کرده و سلامت حیوان را به خطر می اندازند.

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های مفیدی هستند که نقش آن ها حمایت از سلامت روده و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است و دارای انواع مختلفی، از جمله باکتری­ های تولید کننده اسید لاکتیک می باشند. این باکتری ها پس از جایگزینی در دستگاه گوارش، با تولید اسید لاکتیک به میزان زیادی از رشد عوامل پاتوژن ممانعت کرده و خطر ابتلا به بیماری های گوارشی را کاهش می دهند. کاهش pH دستگاه گوارش و افزایش فعالیت آنزیم ­های گوارشی که در نتیجه فعالیت پروبیوتیک ها حاصل می شود، سبب جذب بهتر ریزمغذی­ ها از جمله ویتامین ها، اسیدهای آمینه و عناصر معدنی مانند روی، فسفر، کلسیم و منگنز شده و در نتیجه موجب بهبود ضریب تبدیل غذایی و افزایش وزن گیری می گردد. همچنین این باکتری ها­ با تحریک سیستم ایمنی سبب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری­ های عفونی شده و نیاز به مصرف آنتی­ بیوتیک ­ها را به شدت کاهش می­ دهد.

پری بیوتیک ها ماده مغذی برای پروبیوتیک ها هستند و باعث رشد پروبیوتیک ها به صورت اختصاصی و تقویت اثر آنها می شوند. به مکمل حاوی پروبیوتیک و پری بیوتیک، سین بیوتیک گفته می شود.

محصول سین بیوتیک MLC مکمل پروبیوتیک به همراه پری بیوتیک برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی در طیور، آبزیان، دام، اسب و حیوانات خانگی

مکمل سین بیوتیک MLC محصول ماکیان دام پارس، بصورت پودر محلول در آب و متشکل از:

  • پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی (Lactobacillus casei) (حداقل CFU/g 1/25×109 )
  • پری بیوتیک دکستران الیگوساکارید می باشد.

باکتری لاکتوباسیلوس کازئی که پروبیوتیکی بسیار مقاوم است و می تواند بدون آسیب از محیط اسیدی دستگاه گوارش عبور کرده و در کانت بسیار بالا در روده جایگزین شود و پس از جایگزینی در دستگاه گوارش، به صورت رقابتی و همچنین با تولید اسید لاکتیک از رشد عوامل پاتوژن ممانعت کرده و با بازسازی و تنظیم فلور میکروبی روده سبب تقویت سیستم گوارش، بهبود هضم و جذب، افزایش وزن گیری و بهبود ضریب تبدیل خوراک می گردد. همچنین با تقویت سیستم ایمنی از بروز بیماری های عفونی نظیر سالمونلا و ای کلای و مشکلات گوارشی نظیر اسهال، یبوست و سندرم روده تحریک پذیر (IBD) جلوگیری می کند.

دکستران، پلی ساکاریدی است که از تخمیر و رشد باکتری لوکونوستوک مزنتروئیدس در محیط پایه ساکارز تولید می شود. دکستران در برابر آنزیم های گوارشی و اسیدهای صفراوی و اسید معده و شیردان مقاوم بوده و بدون تغییر از آن ها عبور کرده و به روده می رسد. در محیط روده تنها باکتری های تولید کننده ی آنزیم دکستراناز مانند باکتری های مفید تولید کننده اسید لاکتیک از جمله پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی قادر به استفاده از دکستران می باشند. بدین ترتیب بدنبال رشد این باکتری ها و تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیر توسط آن ها، محیط روده اسیدی شده و مانع رشد باکتری های پاتوژن مانند ای کلای، کمپیلوباکتر، کلستریدیوم پرفرنژنس و سالمونلا می شود. دکستران الیگوساکارید همچنین محرک کمپلمان های ایمنی بوده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

استفاده همزمان باکتری لاکتوباسیلوس کازئی­ به همراه دکستران در محصول سین بیوتیک MLC موجب افزایش تکثیر و بهبود عملکرد آن ها در محیط روده می شود.

این محصول در ساشه های آلومینیومی 200 گرمی بسته بندی شده است.

نحوه مصرف آن در گله های طیور بصورت 200 گرم به ازای 10 هزار پرنده در آب مصرفی، در گوساله و نشخوارکنندگان کوچک (گوسفند و بز) 3 گرم، در گاو شیری و پرواری 5 گرم، در کره اسب 2 گـرم و دراسب بالغ 4 گرم، در آبزیان 200 گرم در هر تن خوراک (یا 2 گرم به ازای هر 100 کیلوگرم وزن بدن)، در سگ های کوچک و گربه 5 گرم و در سگ های بزرگ 10 گرم بصورت روزانه توصیه می شود.