تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

دستگاه گوارش یکی از مهمترین اندام های بدن است و در آن، میکروارگانیسم های متنوع و متعددی زندگی میکنند که فلور میکروبی نامیده می شوند. تعادل فلور میکروبی دستگاه گوارش سبب حفظ و ارتقا سلامت حیوان می شود. عوامل متعددی از جمله عفونت های ویروسی، باکتریایی، قارچی و انگلی، تغذیه نامناسب، مایکوتوکسین‏ ها، بیماری‏ های کبدی، استرس های محیطی و … سبب برهم خوردن تعادل فلور میکروبی روده می شوند که علاوه بر ایجاد مشکلات گوارشی، عملکرد سیستم ایمنی را مختل کرده و سلامت حیوان را به خطر می اندازند.

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های مفیدی هستند که نقش آن ها حمایت از سلامت روده و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن است و دارای انواع مختلفی، از جمله باکتری­ های تولید کننده اسید لاکتیک می باشند. این باکتری ها پس از جایگزینی در دستگاه گوارش، با تولید اسید لاکتیک به میزان زیادی از رشد عوامل پاتوژن ممانعت کرده و خطر ابتلا به بیماری های گوارشی را کاهش می دهند. کاهش pH دستگاه گوارش و افزایش فعالیت آنزیم ­های گوارشی که در نتیجه فعالیت پروبیوتیک ها حاصل می شود، سبب جذب بهتر ریزمغذی­ ها از جمله ویتامین ها، اسیدهای آمینه و عناصر معدنی مانند روی، فسفر، کلسیم و منگنز شده و در نتیجه موجب بهبود ضریب تبدیل غذایی و افزایش وزن گیری می گردد. همچنین این باکتری ها­ با تحریک سیستم ایمنی سبب افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری­ های عفونی شده و نیاز به مصرف آنتی­ بیوتیک ­ها را به شدت کاهش می­ دهد.

ماکیان دام پارس-پروبیوتیک + پری بیوتیک= سین بیوتیک

پری بیوتیک ها ماده مغذی برای پروبیوتیک ها هستند و باعث رشد پروبیوتیک ها به صورت اختصاصی و تقویت اثر آنها می شوند. به مکمل حاوی پروبیوتیک و پری بیوتیک، سین بیوتیک گفته می شود.

محصول سین بیوفیت پی ، محصول ماکیان دام پارس، مکمل پروبیوتیک به همراه پری بیوتیک و عصاره گیاه شیرین بیان برای بهبود عملکرد سیستم گوارش در طیور می باشد.  مکمل سین بیوفیت پی  بصورت پودر مخلوط در خوراک و متشکل از:

  • پروبیوتیک لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس (Lactobacillus acidophilus)
  • پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی (Lactobacillus casei)
  • پروبیوتیک بیفیدوباکتریوم بیفیدوم (Bifidobacterium bifidum)
  • پروبیوتیک انتروکوکوس فاسیوم (Enterococous faecium)

(مجموع پروبیوتیک ها حداقلCFU/kg 1×1011)

  • پری بیوتیک دکستران الیگو ساکارید
  • عصاره گیاه شیرین بیان می باشد.

لاکتوباسیوس اسیدوفیلوس یکی از مهمترین و فراوان ترین باکتری های فلور روده میباشد که می تواند به سرعت با تغییر شرایط روده تغییر کند و با شرایط محیطی جدید هماهنگ شود. همچنین می تواند با افزایش فعالیت سلول های ایمنی بدن از جمله سلول های طبیعی کشنده سبب تعدیل و تنظیم پاسخ های ایمنی شود.

لاکتوباسیلوس کازئی به عنوان یک پروبیوتیک بسیار مقاوم، بدون آسیب از محیط اسیدی دستگاه گوارش عبور کرده و در کانت بسیار بالا در روده جایگزین شده و پس از جایگزینی در دستگاه گوارش، به صورت رقابتی و همچنین با تولید اسید لاکتیک از رشد عوامل پاتوژن ممانعت کرده و با بازسازی و تنظیم فلور میکروبی روده سبب تقویت سیستم گوارش می گردد.

 بیفیدوباکتریوم بیفیدوم با اثرات ضد التهابی، ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی توانایی ویژه در تعدیل پاسخ‌های ایمنی هومورال و سلولی و القای پاسخ‌های ایمنی در برابر عفونت های ویروسی دارد. همچنین با تنظیم و تعدیل جمعیت میکروبی و تقویت عملکرد سد دفاعی روده سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش مشکلات گوارشی مانند اسهال می شود.

 انتروکوکوس فاسیوم سبب افزایش باکتری های اسید لاکتیک، کاهش پاتوژن ها، تعدیل سیستم ایمنی و تاثیرات مثبت بر موفولوژی روده از جمله افزایش سطح جذب، کاهش آسیب های مخاطی و کمک به وزن گیری می شود.

دکستران، پلی ساکاریدی است که از تخمیر و رشد باکتری لوکونوستوک مزنتروئیدس در محیط پایه ساکارز تولید می شود و در برابر آنزیم های گوارشی، اسیدهای صفراوی، اسید معده و شیردان مقاوم بوده و بدون تغییر از آن ها عبور کرده و به روده می رسد. در محیط روده تنها باکتری های تولید کننده ی آنزیم دکستراناز مانند باکتری های مفید تولید کننده اسید لاکتیک قادر به استفاده از دکستران می باشند. بدین ترتیب بدنبال رشد این باکتری ها و تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیر توسط آن ها، محیط روده اسیدی شده و مانع رشد باکتری های پاتوژن مانند ای کلای، کمپیلوباکتر، کلستریدیوم پرفرنژنس و سالمونلا می شود. دکستران الیگوساکارید همچنین محرک کمپلمان های ایمنی بوده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

عصاره گیاه شیرین بیان حاوی ترکیبات متنوعی از جمله ساپونین های تری ترپنوئید، فلاونوئیدها، ایزوفلاون ها، کومارین ها و پلی ساکاریدها می باشد. تری ترپنوئیدها و دیگر ترکیبات موجود در عصاره شیرین بیان از جمله فلاونوئیدها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و سبب کاهش استرس های اکسیداتیو حاصل از عوامل فیزیکی (گرما، رطوبت، حمل و نقل و…) و شیمیایی (آفلاتوکسین های موجود در جیره غذایی و …) شده و در نتیجه باعث بهبود شاخص های بیوشیمیایی خون و عملکرد ارگان ها می شوند. شیرین بیان همچنین از طریق افزایش ترشح موکوس و فعالیت ضد پپسین خود سبب پیشگیری و بهبود زخم های گوارشی می گردد.

محصول سین بیوفیت پی سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و در نتیجه بهبود عملکرد گله به ویژه در شرایط استرس می گردد. همراه کردن ترکیب سین بیوتیک با عصاره گیاهی، اثر آنها را تقویت کرده و در نهایت منجر به سلامت طیور، کاهش ضریب تبدیل و افزایش تولید و راندمان گله می­ شود. عصاره شیرین بیان همچنین با بهبود التهابات و زخم های گوارشی در افزایش هضم و جذب مواد غذایی و افزایش عملکرد گله نقش دارد.

این محصول در پاکت های یک کیلوگرمی بسته بندی شده است. جهت مصرف این محصول در جوجه گوشتی تا 21 روزگی: 200 گرم در هر تن خوراک و از 21 روزگی تا پایان دوره پرورش: 100 گرم در هر تن خوراک، در پولت تخم گذار و مادر تا 21 روزگی: 300 گرم در هر تن خوراک و از 21 روزگی تا پایان دوره پرورش: 200 گرم در هر تن خوراک، در مرغ تخم گذار و مادر در دوره تولید 100 گرم در هر تن خوراک، در بوقلمون، بلدرچین و شترمرغ تا 21 روزگی: 200 گرم در هر تن خوراک و از 21 روزگی تا پایان دوره پرورش: 100 گرم در هر تن خوراک، در مرغ اجداد: 200 گرم در تن خوراک توصیه می شود.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.