تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ژاپن

ژاپن در روزهای گذشته اقدام به حذف بیش از 92 هزار قطعه پرنده پس از گزارش آلودگی با سویه آنفولانزای فوق حاد H5N6 نمود.

پنجشنبه گذشته نتایج آزمایشات گرفته شده از تلفات طیور در شهر کاگاوا در غرب ژاپن مثبت اعلام شد.

کشور ژاپن سریعا اقدامات قرنطینه ای برای جلوگیری از شیوع بیماری را اتخاذ نمود. این اقدامات شامل محدودیت در انتقال تخم مرغ و پرندگان تا شعاع 3 کیلومتری از سایت آلوده بوده است. همچنین فارم های موجود در شعاع 10 کیلومتری نیز از انتقال تخم مرغ و پرندگان به خارج از محدوده منع شدند.

این مورد اولین گزارش از وقوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در ژاپن از ماه مارچ می باشد اما آخرین همه گیری آنفولانزای فوق حاد H5N6 در ژاپن که منجر به معدوم سازی 1/67 میلیون قطعه پرنده شد، در نوامبر سال 2016 رخ داده بوده است.

وزیر کشاورزی ژاپن در جلسه ای فوق العاده از همه افراد و سازمان های ذی ربط درخواست نمود که نسبت به انجام کلیه اقدامات قرنطینه ای و پیشگیرانه آگاه و آماده باشند تا از همه گیری این بیماری در کشور اجتناب شود.

کره جنوبی نیز بار دیگر در هفته گذشته گزارشی از وقوع H5N6 به سازمان OIE اعلام نمود. آنفولانزای فوق حاد یک فارم پرورش اردک در این کشور را درگیر نموده است. 10 پرنده در اثر بیماری تلف شده اند و 16500 پرنده مشکوک باقی مانده نیز معدوم سازی شدند.

همینطور H5N6 موجب از بین رفتن 3 قوی وحشی در پارک طبیعی در کشور انگلستان شد. این نخستین گزارش از وقوع این سویه از آنفولانزای فوق حاد در کشور انگلستان می باشد. این سویه قبلا در کشور هلند از اتحادیه اروپا گزارش شده بود و آلمان نیز هفته گذشته اولین گزارش خود از تلفات یک عدد اردک وحشی را از این سویه از آنفولانزای فوق حاد پرندگان ارائه نمود.

منبع: Poultry World