تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

تربیت موفقیت آمیز سگ اتفاقی ارزشمند در نگهداری از سگ بوده و همچنین راهی برای ایجاد یک رابطه خوب و صمیمی بین شما و سگتان می باشد. همه سگ ها چه با سن کم چه با سن زیاد می توانند از یادگیری برخی دستورات اساسی بهره مند شود. البته اگر دستورات اساسی مواردی مانند بشین، پاشو، بمون و برو باشد، نه بیشتر! شایان ذکر است سگ ها در سنین پایین تر احتمال یادگیری بالاتری دارند، بنابراین از زمانی که توله سگ را به خانه می آورید آموزش و تربیت او را آغاز کنید.

تربیت سگ چه سودی دارد؟

در صورت آموزش فرمان برداری موارد پایه مانند بشین، پاشو و شناختن نامش در مواقع صدا زدن این آزادی را به او می دهد تا کارهایی که دوست دارد را انجام دهد و در شرایطی که کاملا تحت کنترل و امن است، همراه شما به دیدار خانوده و دوستانتان بیاید و تحت فرمان شما باشد.

از طرفی سگ ها حیواناتی بسیار باهوش بوده و عاشق یادگیری هستند، بنابراین تربیت و آموزش آن ها راهی مناسب برای جلوگیری از کلافگی و خستگی آن ها می باشد.

اگر به هر دلیلی با آموزش و تربیت سگتان مشکل دارید و یا موارد پیشرفته تری را می خواهید به او آموزش دهید، می توانید از متخصصان رفتار شناسی و تربیت سگ کمک بگیرید.

نکات مهم تربیت سگ

  • به حداقل رساندن عواملی که حواس را پرت می کنند؛ همیشه آموزش نکات جدید و تربیت سگتان را در اتاقی آرام و به دور از شلوغی انجام دهید.
  • محیط آموزش را تغییر دهید؛ سگ شما باید بتواند در موقعیت های متفاوت از شما فرمان برداری کند.
  • آموزش و تربیت سگتان را به جلساتی با زمان کوتاه اما منظم محدود کنید تا سگتان خسته نشود.
  • صبور باشد؛ درست مانند انسان ها، سگ ها هم با سرعت متفاوت یاد می گیرند. بنابراین در صورتی که سگ شما خیلی زود یاد نگرفت نا امید نشوید.
  • جلسات آموزش را همیشه با مواردی که سگتان بلد است به اتمام برسانید تا پایان خوشی داشته باشد.

سگتان را اجتماعی کنید!

اجتماعی بودن سگ به معنای پذیرفتن افراد جدید و سگ های دیگر توسط سگ شماست. سگ های اجتماعی مشکلات رفتاری کمتری از خود نشان می دهند و احتمال اینکه دچار ترس و فوبیا شوند کمتر است. سگ خود را از سنین پایین به مواجهه با افراد و موقعیت های جدید عادت دهید تا در سنین بالاتر دچار مشکلات رفتاری نشوند.

سگ ها چگونه یاد می گیرند؟

تمامی آموزش ها برای تربیت سگ باید بر پایه تشویق سگ باشد. به این معنا که بعد از انجام حرکت خوب و درست، چیزی که سگتان دوست دارد مانند غذا، اسباب بازی و تشویقی به او بدهید . وقتی رفتار خاصی را از خود نشان بدهد به این معنی است که احتمال دارد باز هم آن را تکرار کند.

ممکن است سگ شما برخی تشویقی ها را دوست نداشته باشد، بنابراین انتخاب تشویقی مناسب و مورد قبول سگ بسیار مهم است. یکی از تشویقی های مورد استفاده در سگ ها مکمل تریومکس (Triomax) است که علاوه بر طعم لذیذی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی سگتان می شود. تریومکس با توجه به ترکیباتش که متشکل از پروبیوتیک ها، ویتامین ها و مواد معدنی است می تواند انتخاب خوبی برای آموزش و تربیت سگتان باشد.