تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

عفونت های ادراری در گربه ها؛ علائم، تشخیص و درمان

مانند انسان ها، گربه ها نیز می توانند مبتلا به عفونت و التهاب مجاری ادراری شوند. این وضعیت برای گربه ها یک تجربه دردناک و ناخوشایند است. به خصوص در گربه های نر به دلیل داشتن میزراه باریک تر، عفونت و التهاب مجاری ادراری دردناک تر و خطرناک تر می باشد، زیرا بیشتر مستعد انسداد میزراه می باشند.

makiandampars - urinary tract infection in cats

در اکثر موارد، عفونت مجاری ادراری در گربه ها توسط باکتری ها ایجاد می شود. در این حالت باکتری از میزراه بالا رفته و وارد مثانه می شود. ادرار موجود در مثانه در حالت طبیعی باید استریل و عاری از میکروب باشد اما وقتی باکتری موفق به ورود به مثانه شد، در آنجا رشد می کند و تکثیر می شود و منجر به عفونت مجاری ادراری می گردد.

چه گربه هایی بیشتر مستعد عفونت های ادراری هستند؟

همه گربه ها می توانند مبتلا به عفونت مجاری ادراری شوند اما گربه های ماده مسن و گربه هایی که دیابت ملیتوس دارند، بیشتر از سایر گربه ها مستعد عفونت مجاری ادراری می باشند. هم چنین گربه هایی که سنگ های ادراری دارند نیز مستعد عفونت های ادراری راجعه می باشند. به همین دلیل باید هر وقت که علائم بالینی بیماری های ادراری مشاهده شد، یک تشخیص کامل و دقیق صورت بگیرد.

گربه هایی که مبتلا به عفونت مجاری ادراری هستند چه علائمی از خود بروز می دهند؟

  • بی قراری
  • به سختی ادرار کردن
  • ناله کردن هنگام ادرار کردن
  • ادرار کردن به دفعات زیاد ولی هر بار مقدار کم
  • مشاهده خون در ادرار
  • ادرار کردن بیرون از خاک خود
  • لیسیدن مداوم ناحیه تناسلی

عفونت مجاری ادراری گربه ها چگونه تشخیص داده می شود؟

دکتر دامپزشک می تواند با گرفتن نمونه ادرار و بررسی آن از نظر وجود باکتری، بیماری را تشخیص بدهد. برای این کار دامپزشک با استفاده از یک سوزن، ادرار را به طور مستقیم از مثانه بر می دارد. این کار برای جلوگیری از آلودگی ادرار در طی مسیر انجام می گیرد. سپس نمونه ادرار برای کشت به آزمایشگاه فرستاده می شود. اگر بعد از چند روز باکتری ها رشد و تکثیر پیدا کردند، وجود عفونت ادراری تایید می شود. ممکن است از روش های دیگری مثل سونوگرافی یا رادیولوژی هم برای بررسی وجود سنگ های ادراری استفاده شود.

عفونت مجاری ادراری در گربه ها چگونه درمان می شود؟

از آنجایی که عامل عفونت های مجاری ادراری باکتری هستند، معمولا برای درمان آنها آنتی بیوتیک تجویز می شود اما با توجه به موضوع گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی و اهمیت آن، باید به دنبال جایگزینی مناسب  باشیم. داروی گیاهی لاوارن می تواند به خوبی برای درمان عفونت های مجاری ادراری در گربه ها به کار برود. این محصول حاوی عصاره گیاه گزنه می باشد. گیاه گزنه دارای اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و با افزایش حجم و جریان ادرار می تواند در درمان عفونت های مجاری ادراری موثر باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.