تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

سلامت دستگاه گوارش طیور؛ نقش اسید های آلی

تولید بالا و تبدیل خوراک موثر لازمه های صنعت پرورش طیور امروزی می باشند و برای این منظور، معمولا از افزودنی های خوراک کمک گرفته می شود. بسیاری از پرورش دهندگان از آنتی بیوتیک های محرک رشد، با هدف بهبود عملکرد گله استفاده می کنند اما با پیدایش و گسترش مقاومت آنتی بیوتیکی به دنبال استفاده نادرست و بیش از حد از آنتی بیوتیک ها، استفاده از این داروها به عنوان محرک رشد در بسیاری از کشور ها ممنوع شده است. زیرا مقاومت آنتی بیوتیکی سبب ایجاد عفونت های مقاوم به درمان، طولانی شدن دوره بیماری، افزایش شیوع بیماری ها و مرگ و میر ناشی از آنها در انسان ها و حیوانات می گردد و یکی از مهم ترین چالش های سلامتی در قرن حاضر محسوب می شود. بنابراین باید به جای استفاده از آنتی بیوتیک های محرک رشد، از جایگزین های ایمن و مناسب استفاده نمود.

makiandampars - poultry gut health

اسیدهای آلی چه نقشی در سلامت دستگاه گوارش و عملکرد طیور دارند؟

اسیدهای چرب کوتاه زنجیر مانند بوتیرات، استات و پروپیونات از جمله اسیدهای آلی محسوب شده و می توانند با اسیدی کردن محیط روده، با میکروب های بیماری زای دستگاه گوارش مقابله کرده و از عفونت های گوارشی پیشگیری کنند و از این طریق سلامت و عملکرد پرنده را بهبود بخشند. مهم ترین باکتری هایی که در روده طیور جایگزین شده و بیماری ایجاد می کنند شامل اشرشیا کولی (E.coli)، کمپیلوباکتر و سالمونلا می باشند. اسید های آلی با آسیب به دیواره سلولی این باکتری ها، اختلال در تامین انرژی و عملکرد طبیعی آنها، اثر ضد باکتریایی خود را ایفا می کنند و شدینگ (دفع و انتشار) باکتری های بیماری زا از پرنده را نیز کاهش می دهند. این اسیدها هم چنین، سبب بهبود ساختار روده و افزایش پرز های آن شده و از این طریق جذب مواد مغذی را هم افزایش می دهند و با اسیدی کردن محیط روده سبب بهبود شرایط برای رشد و تکثیر باکتری های مفید می شوند.

در مجموع می توان گفت که این اسید های چرب کوتاه زنجیر منجر به استفاده بهتر از خوراک و بهبود عملکرد رشد و وزن گیری در طیور می شوند.

سین بیوتیک های MLC و سین بیوفیت پی

سین بیوتیک MLC حاوی میلیون ها پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی و پری بیوتیک مقاوم دکستران الیگوساکارید و سین بیوفیت پی نیز حاوی 4 گونه پروبیوتیک، پری بیوتیک دکستران الیگوساکارید و عصاره گیاه شیرین بیان می باشد. این پروبیوتیک ها بسیار مقاوم بوده و به مقدار زیادی به روده پرنده رسیده و در آنجا مستقر می شوند و با تخمیر دکستران و سایر کربوهیدرات های مقاوم به هضم و جذب که به روده می رسند، سبب تولید اسید های چرب کوتاه زنجیر بوتیرات، استات و پروپیونات می شوند. بنابراین با استفاده از سین بیوتیک های MLC (پودر محلول در آب) و سین بیوفیت پی (پودر مخلوط در خوراک) نیز می توان از فواید این اسید های چرب کوتاه زنجیر که پیشتر ذکر شد، بهره برد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سین بیوتیک MLC اینجا کلیک کنید.

برای خرید MLC اینجا کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سین بیوفیت پی اینجا کلیک کنید.

برای خرید سین بیوفیت پی اینجا کلیک کنید.