تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

راه حلی برای بیماری های دهان و دندان سگ و گربه

بیماری های دندان (پریودنتال) حیوانات خانگی از جمله شایع ترین بیماری های دامپزشکی است. این مشکلات شامل عفونت و التهاب بافت های اطراف دندان است که می تواند به دلیل پلاک های باکتریایی و پاسخ میزبان به این باکتری ها اتفاق بیفتد. التهاب بافت های نگهدارنده اطراف دندان مشکل جدی و شدیدی است زیرا باعث شل شدن اتصال دندان و لق شدن و افتادن آن می شود و معمولا شروع آن با ژنژیویت یا التهاب لثه همراه است.

می توان گفت 80 تا 90% سگ و گربه های بالای 3 سال درگیر مشکلات دندانی می باشند و به خصوص این مشکلات در سگ های نژاد های کوچک بیشتر است و با افزایش سن رخداد آن زیادتر هم می شود.

makiandampars - periodontal disease in pet

نحوه ایجاد بیماری های دندانی

پلاک های دندانی ترکیبی از ذرات غذا، بزاق و باکتری ها هستند که سطح دندان را می پوشانند. در صورتیکه این پلاک با مسواک زدن و…. برطرف نشود، سفت شده و به تارتار تبدیل می شود که در این صورت نیاز به جرم گیری دندان می باشد. در غیر این صورت، باکتری های موجود در این پلاک و یا تارتار، منجر به تحریک ایمنی شده و پاسخ های ایمنی به بافت های اطراف دندان آسیب می رسانند.

در فرم ملایم بیماری تنها التهاب لثه (ژنژیویت) مشاهده می شود اما در صورت پیشرفت بیماری و در فرم های شدید آبسه ریشه دندان، عفونت استخوان فک و حتی شکستگی استخوان فک نیز مشاهده می گردد.

در بیماری های دندانی ممکن است مقدار خیلی زیادی باکتری در دهان جمع شود که این باکتری ها یا توکسین های آنها و یا حتی فاکتور های التهابی آزاد شده، می توانند از طریق جریان خون به سایر ارگان ها رفته و در آنها بیماری ایجاد کنند و یا حتی باعث بیماری عمومی شوند. 3 ارگانی که بیشتر از همه به انتشار باکتری ها و عفونت های دهانی حساسند قلب، کبد و کلیه ها می باشند. به علاوه مشکلات دندانی اغلب دردناک بوده و باعث ناراحتی و عدم تمایل حیوان به غذا خوردن می شوند. بنابراین محافظت از دندان ها و پیشگیری و درمان سریع بیماری های دندانی اهمیت ویژه ای دارند.

پیشگیری و درمان بیماری های دندانی

توجه به وضعیت و تمیز بودن دندان ها و مسواک کردن مرتب و از بین بردن پلاک های دندان و جلوگیری از تبدیل شدن آن به تارتارمهم ترین راه پیشگیری از بیماری های دندانی می باشد.

 تشخیص و درمان سریع و به موقع عفونت ها و التهابات دندانی می تواند از مشکلات و هزینه های بیشتر جلوگیری کند زیرا در صورت عفونت های شدید، علاوه بر به خطر افتادن سلامت عمومی حیوان، نیاز به جراحی می باشد.

برای درمان ژنژیویت و زخم ها و التهابات ناشی از این بیماری و جلوگیری از شدید شدن بیماری می توان از اسپری کاملا طبیعی ماریمند 7 استفاده نمود. این محصول شامل عصاره های کالاندولا (همیشه بهار)، شیرین بیان و پروپولیس است که دارای خواص گسترده ضد التهابی، ضد باکتری و ضد قارچی هستند. و با از بین بردن باکتری ها و کاهش التهاب از آسیب لثه و دندان ها و سایر بافت های اطراف آنها جلوگیری می کنند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.