تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

انواع آلرژی در سگ ها؛ علائم و درمان

آلرژی چیست؟

آلرژی یا ازدیاد حساسیت به معنی پاسخ بیش از حد سیستم ایمنی به ذرات خاصی به نام آلرژن است. آلرژن ها (مواد آلرژی زا) معمولا ذرات پروتئنی متعلق به گیاهان، حشرات، حیوانات یا غذاها هستند. آلرژی عارضه ای شایع در سگ ها می باشد و در هر سگی می تواند رخ دهد و در حقیقت یکی از رایج ترین علل مراجعه سگ ها به دامپزشکی می باشد. معمولا آلرژی ها بعد از سن 6 ماهگی رخ می دهند و بیشترین موارد آن در سگ های با سن بیش از 1 یا 2 سال است.

آلرژی در حقیقت پاسخ مخرب سیستم ایمنی به ترکیبات محیطی یا غذاهایی است که به طور طبیعی بی ضرر می باشند.

برخی از آلرژی ها مانند درماتیت آتوپیک وراثتی هستند.

makiandampars - allergy in dogs

شایع ترین آلرژن ها کدامند؟

ترکیبات بسیار زیادی می توانند به عنوان آلرژن عمل کنند؛ برای مثال:

  • حشرات
  • گیاهان
  • گرد و غبار
  • هاگ قارچ ها
  • پروتئین های حشرات مثل بزاق کک
  • برخی داروها
  • و …

انواع آلرژی ها در سگ

آلرژی به کک

این نوع آلرژی شایع ترین مشکل پوستی در سگ هاست. گزش کک ها باعث خارش شدید در سگ می شود. در حقیقت بزاق کک برای سگ آلرژن محسوب شده و سبب خارش شدید می شود.

اسپری کاملا طبیعی ساناورا، حاوی عصاره های کالاندولا، آلوئه ورا و پروپولیس بوده و سبب کاهش التهاب و خارش می شود. به علاوه زخم هایی که در اثر خارش در پوست ایجاد شده اند را هم بهبود می دهد و منجر به ترمیم سریع تر آنها می شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

آلرژی محیطی یا فصلی

این نوع آلرژی، که به آن آتوپی هم می گویند، در اثر مواد آلرژی زایی که در محیط زندگی سگ ها وجود دارند، ایجاد می شود. مواد آلرژی زای اصلی در ایجاد این عارضه عبارتند از: گرده گیاهان، هاگ قارچ ها، مایت گرد و غبار (dust mite) و … . بسیاری از این آلرژی ها به صورت فصلی رخ می دهند و سبب خارش می شوند. اکثر سگ های مبتلا به درماتیت آتوپیک، علائم بالینی را بین 1 تا 3 سالگی بروز می دهند.

در این مورد هم برای بهبود خارش و زخم های ناشی از خارش زیاد می توان از اسپری ساناورا استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد درماتیت آتوپیک اینجا کلیک کنید.

makiandampars - atopic dermatitis in dogs

آلرژی غذایی

سگ ها ممکن است در هر مقطعی از زندگی خود، به غذای خاصی آلرژی نشان دهند، حتی اگر قبلا آن غذا را بدون هیچ مشکلی مصرف می کرده اند. شایع ترین نوع آلرژی غذایی در سگ ها، حساسیت به یک منبع پروتئین در غذا است اما گاهی حساسیت به غلات یا سایر ترکیبات غذا هم دیده می شود. علائم بالینی رایجی که در آلرژی غذایی دیده می شوند عبارتند از:

  • خارش
  • مشکلات گوارشی مثل اسهال و استفراغ
  • تنگی نفس

برای بهبود آلرژی غذایی در سگ ها می توانید از سین بیوتیک MLC استفاده نمایید. این محصول حاوی تعداد زیادی پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی و پری بیوتیک اختصاصی آن دکستران می باشد و با کاهش میزان هیستامین و التهاب در روده و بازسازی و تقویت فلور میکروبی سبب بهبود آلرژی غذایی می شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آلرژی غذایی در سگ ها اینجا کلیک کنید.

آلرژی تنفسی

آلرژی تنفسی در سگ ها معمولا به دنبال تنفس گرده گیاهان یا مایت گرد و غبار ایجاد می شود و منجر به خارش و آبریزش از چشم و عطسه و سرفه می شود. این آلرژی می تواند به صورت فصلی یا در طول سال رخ دهد. با این حال آلرژی های تنفسی در سگ ها در مقایسه با گربه یا انسان ها کمتر شایع می باشد.

در صورت رخداد آلرژی تنفسی می توانید به منظور اتساع و باز شدن بینی و مجاری تنفسی، راحتی تنفس و خروج ترشحات از داروی کاملا گیاهی ایمونو اکینامول استفاده نمایید. این محصول حاوی عصاره گیاهان اکیناسه (سرخارگل) و آویشن باغی است و سبب بهبود وضعیت تنفسی و آرام تر شدن حیوان می گردد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.