تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

از کلسی ویروس گربه ها چه می دانید؟

کلسی ویروس گربه ها از جمله عوامل شایع عفونت دستگاه تنفس فوقانی و ضایعات دهانی در گربه هاست که در سراسر دنیا آنها را درگیر می کند. این ویروس در بین گربه ها به شدت مسری بوده و بیماری ملایم تا شدید ایجاد می کند. این ویروس همراه با هرپس ویروس گربه ها، از شایع ترین عوامل ایجاد کننده بیماری دستگاه تنفس فوقانی می باشند. اکثر گربه ها از این ویروس بهبود پیدا می کنند اما برخی سویه های نادر این ویروس می توانند کشنده باشند.

این ویروس قابل انتقال به انسان نیست و هیچ خطری برای صاحبان گربه ها ایجاد نمی کند.

انتقال

کلسی ویروس گربه ها می توانند از طریق تماس مستقیم با گربه های آلوده و یا وسایل آنها و یا تنفس قطرات عطسه و سرفه آنها منتقل شود.

دوره نهفتگی (کمون) بیماری بین 2 تا 6 روز است. و علائم بالینی معمولا 14 تا 21 روز طول می کشند. در تمام این مدت گربه می تواند ویروس را به سایر گربه ها منتقل کند. تقریبا نیمی از گربه هایی که به ظاهر از این بیماری بهبود پیدا می کنند می توانند ناقل ویروس باشند و ویروس را دفع و منتشر کنند. برخی از این گربه ها ممکن است تنها چند ماه ناقل بیماری باشند اما درصد کمی از آنها می توانند برای تمام عمر خود ناقل ویروس باقی بمانند و در حالیکه علائم بیماری را نشان نمی دهند اما ویروس را منتشر کنند. هم چنین گربه های ماده می توانند این ویروس را به فرزندان خود نیز منتقل کنند.

برای تقویت ایمنی گربه ها و افزایش مقاومت به این بیماری ویروسی و هم چنین برای کمک به از بین بردن سریع تر ویروس و جلوگیری از دفع و انتشار آن می توان از محصول کاملا طبیعی ایمونوپروپوفیت استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره شیرین بیان، سرخارگل (اکیناسه) و پروپولیس است. پروپولیس دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد انگلی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است و به دلیل مواد موثره خود باعث تحریک سیستم ایمنی سلولی و همورال و افزایش قدرت فاگوسیتوز و در نتیجه تقویت ایمنی می شود. هم چنین عصاره گیاه شیرین بیان دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و به تقویت ایمنی هم کمک می کند. سرخارگل (اکیناسه) نیز دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می کند. این گیاه از طریق فعالسازی ماکروفاژ ها، لوکوسیت های پلی مورفونوکلئار و سلول های کشنده طبیعی (NK cells) و افزایش فاگوسیتوز، باعث تحریک و تقویت پاسخ ایمنی می شود. هم چنین محرک و تنظیم کننده سیستم کمپلمان می باشد . بنابراین در کل محصول ایمونوپروپوفیت به دلیل خواص ترکیبات خود منجر به تقویت ایمنی میزبان شده و در نتیجه به بهبود سریع تر بیماری کمک می کند و هم چنین دفع و انتشار ویروس را هم کاهش داده و جلوی شیوع بیشتر بیماری را می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

علائم بالینی

  • بی حالی
  • بی اشتهایی
  • تب
  • تورم عقده های لنفاوی
  • عطسه
  • احتقان بینی
  • التهاب ملتحمه چشم
  • ترشحات چشم و بینی
  • ایجاد زخم های دردناک بر روی زبان، کام سخت، لثه ها، لب ها و یا بینی و افزایش بزاق

makiandampars - calicivirus oral lesions

پیشگیری و درمان

واکسن کلسی ویروس گربه ها نمی تواند به طور کامل جلوی رخداد بیماری را بگیرد اما شدت بیماری را، در صورت بروز، کاهش می دهد. بنابراین باید واکسیناسیون صورت بگیرد.

در صورت رخداد نیز، این بیماری مانند سایر بیماری های ویروسی درمان اختصاصی ندارد و تنها می توان در صورت نیاز درمان های حمایتی و کمکی مثل مایع درمانی، اکسیژن درمانی و… انجام داد. هم چنین برای جلوگیری از عفونت های ثانویه باکتریایی و به منظور جلوگیری از پیچیده شدن بیماری می توان از آنتی بیوتیک ها نیز استفاده نمود.

برای بهبود سریع تر علائم تنفسی می توان از محصول کاملا گیاهی ایمونواکینامول استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاه سرخارگل (اکیناسه) و آویشن باغی است. گیاه آویشن آنتی اکسیدان، ضدعفونی کننده، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب و ضد احتقان است. مواد موثره این گیاه موکولیتیک بوده و به خروج ترشحات تنفسی کمک می کند و منجر به بهبود و افزایش ظرفیت تنفس می شود. خواص سرخارگل نیز پیشتر ذکر شد. بنابراین ایمونواکینامول به بهبود هرچه سریع تر بیماری های تنفسی و برطرف شدن علائم کمک کمی کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

هم چنین گربه ها به دلیل زخم های دردناکی که در دهانشان ایجاد می شوند، تمایلی به خوردن غذا ندارند. در نتیجه باید با آماده کردن غذاهای نرم و با بوی جذاب، آنها را به غذا خوردن ترغیب کرد. هم چنین برای بهبود سریع تر این زخم ها می توان از اسپری کاملا طبیعی ماریمند 7 استفاده نمود. این محصول حاوی گیاه کالاندولا، شیرین بیان و پروپولیس است که دارای خواص گسترده ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند. این محصول با ایجاد یک لایه محافظ  بر روی زخم از تحریک بیشتر آن جلوگیری کرده و درد و سوزش آن را کاهش می دهد. هم چنین روند ترمیم زخم را تسریع می کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.