تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

آسم گربه ها؛ علائم و درمان

گربه ها هم مانند انسان ها ممکن است مبتلا به آسم شوند. میزان رخداد آسم در گربه ها بین 1 تا 5% می باشد. آسم در گربه ها می تواند یک مشکل خفیف یا حتی کشنده باشد؛ بنابراین باید به آن توجه کافی نمود. آسم در حقیقت التهاب حاد یا مزمن مجاری هوایی است که در آن اتفاقاتی مثل پاسخ بیش از حد به محرک ها، انقباض مجاری هوایی و تجمع سلول های التهابی در مجاری هوایی اتفاق می افتد. معمولا آسم و برونشیت با یکدیگر اتفاق می افتند.

اگر گربه شما به محرک های خاصی حساسیت داشته باشد، در صورت مواجهه با آن ترکیب دچار التهاب و اسپاسم مجاری هوایی، تولید بیش از حد ترشحات و تجمع آنها در مسیرهای هوایی می شود. ناتوانی حیوان در پاکسازی مجاری هوایی از این ترشحات، منجر به انسداد و عفونت های تنفسی ثانویه می گردد.

آسم بیشتر در چه گربه هایی دیده می شود؟

آسم و برونشیت بیشتر در گربه های 2 تا 8 سال دیده می شود. گربه های سیامی در معرض خطر بیشتری هستند. اضافه وزن و چاقی نیز ریسک ابتلا به بیماری های تنفسی مزمن مثل آسم را بالا می برند. هم چنین بیماری های دهان و دندان به دلیل اینکه می توانند سبب افزایش احتمال انتقال باکتری ها به ریه ها و دستگاه تنفس شوند، ریسک عفونت های ثانویه تنفسی را افزایش می دهند.

چه عواملی می توانند سبب آسم در گربه ها شوند؟

علت اصلی این بیماری مشخص شده نیست اما برخی از مواد محرک مثل گرد و خاک، دود سیگار، عطر، شوینده ها، چمن، قارچ ها، ترکیبات شیمیایی و … می توانند منجر به التهاب مجاری هوایی گربه ها و بروز آسم شوند.

makiandampars - cat asthma

گربه های مبتلا به آسم چه علائم بالینی از خود بروز می دهند؟

  • به سختی نفس کشیدن
  • صداهای تنفسی غیر طبیعی
  • تنفس با دهان باز
  • تنفس سریع
  • سرفه
  • استفراغ

چگونه آسم گربه ها تشخیص داده می شود؟

دامپزشک می تواند با گرفتن رادیوگراف از قفسه سینه، گوش دادن به تنفس حیوان با گوشی پزشکی، آزمایش خون، برونکوسکوپی، شست و شو و نمونه گیری از مجاری تنفسی و حذف احتمال سایر بیماری های تنفسی مشابه، بیماری حیوان را تشخیص دهد.

آسم گربه ها چگونه درمان می شود؟

متاسفانه هیچ درمان قطعی برای آسم گربه ها وجود ندارد و گربه های مبتلا تا آخر عمر درگیر این مشکل خواهند بود اما اقداماتی مثل بهبود محیط زندگی گربه ها، دور نگه داشتن آنها از محرک های تنفسی و استفاده از برخی داروها می تواند به کنترل بیماری و کاهش شدت علائم کمک کند و باعث می شود که این گربه ها زندگی راحت تر و با کیفیت تری را تجربه کنند.

یکی از اقداماتی که می تواند برای این گربه ها کمک کننده باشد، استفاده از داروی کاملا گیاهی ایمونو اکینامول است. این محصول حاوی عصاره های گیاهان اکیناسه (سرخارگل) و آویشن باغی بوده و علاوه بر تقویت و تنظیم سیستم ایمنی، به بهبود وضعیت تنفسی هم کمک می کند. ایمونو اکینامول دارای اثرات ضد التهابی بوده و به پاکسازی مجاری تنفسی از ترشحات کمک می کند. هم چنین منجر به باز شدن و اتساع مجاری تنفسی شده و ظرفیت تنفسی را افزایش می دهد و می تواند گزینه خوبی برای گربه های مبتلا به آسم باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.