تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

کنترل بیماری آنگارا با استفاده از داروی هپامارین و لاوارن

بیماری آنگارا یک بیماری ویروسی خطرناک به شدت مسری با تلفات ناگهانی و شدید است که توسط آدنوویروس طیور سروتیپ 4  (FAV-4) ایجاد شده و می تواند کلیه طیور اعم از گوشتی، پولت، تخم گذار و مادر را درگیر کند. این بیماری عمدتاً با تجمع مایع در کیسه پریکارد و کانون های نکروتیک فراوان در کبد همراه بوده و از این رو سندرم آب آوردگی پریکارد و هپاتیت (Hydropericardium-hepatitis syndrome) یا HHS نامیده می شود. گله های مبتلا علائم کلینیکی اختصاصی ندارند و مشخصه آن درصد بالای ابتلا و تلفات ناگهانی و شدید است.

 

 

 

 

 

 

 

با توجه به درگیری همزمان کبد و کلیه در بیماری آنگارا، استفاده همزمان از داروهای کاملا گیاهی هپامارین و لاوران در کنترل این بیماری و کاهش تلفات ناشی از آن  بسیار موثر است.

هپامارین (Hepamarin) داروی درمان کننده بیماری های کبدی طیور است. این دارو بر پایه ترکیب موثره سیلیمارین فرموله شده است که دارای خواص ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی بوده و از طریق مهار ورود سموم به سلول های کبدی، سم زدایی و بازسازی بافت کبد منجر به محافظت از کبد شده و در کنترل بیماری های ویروسی آنگارا، IBH (هپاتیت همراه با گنجیدگی طیور)، گامبورو، CAV (کم خونی عفونی پرندگان)، سندرم کبد چرب و سایر اختلالات کبدی طیور کاربرد دارد.

لاوارن (Lavar Ren) داروی درمان کننده بیماری های کلیوی طیور بوده که بر پایه ترکیبات موثره عصاره گیاه گزنه فرموله شده که در کاهش التهاب و عفونت مجاری ادراری طیور بسیار موثر است. داروی لاوارن با دارا بودن ماده موثره ی اسید مالیک و اسید کلروژنیک حجم و جریان ادرار را افزایش می دهد و از تجمع مایعات در بافت ها (آب آوردگی) و احتباس ادرار در مجاری ادراری جلوگیری می کند. این دارو همچنین سبب دفع رسوبات کلیه می گردد. لاوارن غنی از آنتی اکسیدان طبیعی (ویتامین C) و املاح (آهن، ….) بوده و در استرس گرمایی، کاهش بار کلیه ها و بهبود عملکرد آن ها موثر است. از این رو لاوارن در کنترل موثر بیماری های ویروسی آنگارا، گامبورو و IBV نفروپاتوژنیک، سندرم آسیت، نقرس و بیماری های باکتریایی کلیه طیور کاربرد دارد.

مشاهدات و گزارشات نشان داده است استفاده از داروهای فوق بصورت همزمان با پروتکل پیشنهادی زیر در گله های درگیر بیماری آنگارا توانسته است به کنترل بیماری و جلوگیری از تلفات شدید ناگهانی در گله کمک نماید:

با شروع علائم 500  سی سی لاوارن + 250  سی سی هپامارین همزمان در 1000 لیتر آب به مدت 5 روز

در ادامه 250  سی سی لاوارن + 500 سی سی هپامارین همزمان در 1000 لیتر آب به مدت 5 روز

و جهت پیشگیری 250  سی سی لاوارن + 250 سی سی هپامارین همزمان در 1000 لیتر آب روزانه 12 ساعت مصرف گردد.

برای خرید هپامارین اینجا کلیک کنید.

برای خرید لاوارن اینجا کلیک کنید.