تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

تلاش محققان آمریکایی در غنی سازی تخم مرغ ها و گوشت طیور با امگا 3

محققان آمریکایی در آینده قصد دارند گوشت مرغ و تخم مرغ را با امگا 3 غنی کنند. سال ها تحقیقات و آزمایشات مختلف نشان داده است مصرف اسید چرب امگا 3 منجر به کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ خواهد شد.

طبق آمار تعداد اندکی از مردم آمریکا از این ماده مفید استفاده می کنند، بنابراین این مسئله موجب شده است که دانشمندان به فکر غنی کردن مواد غذایی پر مصرف مانند تخم مرغ و گوشت طیور با امگا 3 باشند. هدف از این کار کاهش وقوع چاقی، بیماری های قلبی و مقاومت به انسولین است که از مشکلات شایع در ایالات متحده آمریکا به شمار می آید.

یکی از اسید های چرب 18 کربنه امگا 3، اسید لینولنیک می باشد که یکی از دو اسید آمینه ضروری است که بدن انسان قادر به ساخت و تولید آن نیست. اسید لینولنیک یک ماده ضروری برای عروق و سلامت ایمنی است.

به گفته دانشمندان یک انسان بالغ سالم، روزانه به 250 میلی گرم امگا 3 نیاز دارد. با وجود این که مکمل های امگا 3 در بازار موجود است ولی دانشمندان معتقدند که بهتر است این ماده ارزشمند از طریق غذا وارد بدن شود. بر طبق آمار گوشت مرغ و تخم مرغ در مقایسه با ماهی طرفدار بیشتری دارد و شهروندان آمریکا به طور متوسط در سال 267 عدد تخم مرغ و 91 ibs یا 0.0455 تن گوشت طیور مصرف می کنند.

اهمیت این مطالعه در صنعت تخم مرغ ، وجود پتانسیل بالا در توسعه و تولید نسل های بعدی تخم مرغ می باشد.

منبع: All about Feed