تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

به مناسبت روز جهانی دامپزشکی

هر سال آخرین شنبه ماه آوریل، که امسال مصادف با 9 اردیبهشت 1402 است، تحت عنوان روز جهانی دامپزشکی جشن گرفته می شود و از اقدامات نجات بخش دامپزشکان در سراسر جهان تقدیر می شود.

اقدامات دامپزشکان علاوه بر اینکه منجر به رفاه و سلامت حیوانات می شود، با پیشگیری از بروز بیماری های مشترک در حیوانات، به حفظ سلامت انسان ها نیز کمک می کنند.

انجمن جهانی دامپزشکان در سال 1959 میلادی با هدف تمرکز بر سلامت و رفاه حیوانات تاسیس شد و روز جهانی دامپزشکی نیز در سال 2000 میلادی توسط این جامعه با هدف برجسته کردن و ارتقا دادن وظایف نجات بخش دامپزشکان سراسر جهان شکل گرفت. هر ساله یک شعار متفاوت برای این روز انتخاب می شود که به صاحبان حیوانات، اهمیت جنبه های مختلف مراقبت از حیوانات و اینکه دامپزشکان چگونه می توانند در این راه کمک کنند را یادآوی می کند. شعار امسال برای روز جهانی دامپزشکی ((ارتقای تنوع، تساوی حقوق و فراگیری در حرفه دامپزشکی)) می باشد. امسال در این روز از تلاش های دامپزشکان، انجمن های دامپزشکی و دیگران برای دفاع کردن از انصاف و تساوی حقوق تجلیل می شود. سلامت و رفاه تمام دامپزشکان زمانیکه تنوع، تساوی حقوق و فراگیری به کار گرفته شود و ارتقا یابد، تقویت می شود.