تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

روز نوشته ها

makiandampars-mdp-blog-icon

وبلاگ ماکیان دام پارس

از بزرگترین سوالات درباره سلامت غذایی تا رایج ترین دغدغه های صاحبان حیوانات خانگی؛ در وبلاگ ماکیان دام پارس پاسخ خود را بیابید. هر هفته با چندین مقاله متنوع و جذاب در حوزه دامپزشکی، سلامت، بهداشت، تغذیه، دام، طیور  و حیوانات خانگی در کنار شما خواهیم بود.  

انتروتوکسمی گوساله یا اسهال کلستریدیایی گوساله ها بیماری شایع و کشنده گاوهای جوان است و یکی از عوامل اصلی زیان اقتصادی و بهره وری برای تولیدکنندگان سراسر جهان محسوب میشود. حدود نیمی از مرگ و میر گوساله های از شیر گرفته نشده به اسهال نسبت داده میشود. ابته عوامل پاتوژن مختلفی شناخته شده که باعث ایجاد اسهال گوساله می شوند و یا اینکه به بروز اسهال در گوساله کمک میکنند. سایر عوامل از جمله محیط نگهداری گوساله و شیوه های مدیریتی گوساله دانی بر شدت یا نتایج نهایی بیماری تأثیر می گذارد. ماهیت چند عاملی اسهال گوساله کنترل موثر این بیماری را در سخت می کند. کلستریدیوم پرفرنژنس؛ عامل انتروتوکسمی گوساله یکی از این عوامل، کلستریدیوم پرفرنژنس است که به ویژه به هنگام پرخوری و دریافت حجم زیادی شیر باعث بروز اسهال عفونی در گوساله میشود. در واقع باکتری کلستریدیوم پرفرنژنس در این وضعیت، مقدار زیادی توکسین را به درون مجرای روده آزاد میکند. به همین دلیل این اسهال با نام انتروتوکسمی گوساله نیز شناخته میشود. این باکتری به میزان زیاد در خاک، آب، غذا، مدفوع و روده انسان و تمام حیوانات وجود دارد. این عامل بعد از اشرشیاکلی و سالمونلا رایج ترین علت اسهال گوساله است.
وبلاگ

اسهال کلستریدیایی در گوساله

انتروتوکسمی گوساله یا اسهال کلستریدیایی گوساله ها بیماری شایع و کشنده گاوهای جوان است و یکی از عوامل اصلی زیان اقتصادی و بهره وری برای

مطالعات اخیر تاثیر گذاری سیر (آلیسین) بر باکتری استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین را ثابت کرده اند. این تاثیرگذاری هم بر روی مواد غذایی آلوده و هم بر ابزار یا موجودات زنده ی آلوده به استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین آزمایش و تایید شده است. اگرچه سیر پیش از این و برای مدت طولانی به عنوان یک گیاه ضد باکتری شناخته شده است اما این کشف میتواند ما را بیش از همیشه به سوی جایگزین کردن مواد شیمیایی بلااستفاده و بی تاثیر با مواد گیاهی هدایت کند که خود آغازی بر عصر جدید دارویی خواهد بود.
مقاومت آنتی بیوتیکی

سیر; جایگزین آنتی بیوتیک

به دلیل بروز مقاومت های باکتریایی به صورت گسترده و ظهور باکتری های مقاوم به چندین دارو، ناگزیریم که از ترکیبات جایگزین برای آنتی بیوتیک

در طبیعت و دنیای وحشی، سگ ها به صورت گله ای زندگی میکردند. در هر گله یک سگ به عنوان رهبر برگزیده میشد و سایر سگ ها از او تبعیت میکردند. معمولاً همین سگِ رهبر؛ خصوصیات آلفا بودن هم داشت یعنی برتر، قوی تر و دستوردهنده بود و اگر سگ دیگری رفتاری مبنی بر آلفا بودن نشان میداد با او مقابله میکرد. با گذشت زمان و اهلی شدن سگ ها این رفتار در ضمیر ژنتیکی برخی از سگ ها به صورت غریزی ماندگار شده است و در صورت عدم کنترل به رفتارهای ناخوشایندی مثل پرخاشگری منتج میشود.
وبلاگ

12 خصوصیت رفتاری سگ آلفا

سگ آلفا چیست ؟ در طبیعت و دنیای وحشی، سگ ها به صورت گله ای زندگی میکردند. در هر گله یک سگ به عنوان رهبر

از آن جا که دستگاه گوارش پرندگان بر کیفیت زندگی آن ها تاثیر شگرفی دارد؛ حفظ تعادل میکروبیوم روده که اساس سلامت گوارشی و ایمنی بدن است جایگاه به خصوصی در حفظ سلامت و ایمنی پرندگان دارد. در این راستا، انجام امور پیشگیرانه ی مدیریتی، پرهیز از مصرف آنتی بیوتیک و استفاده از جایگزین های آن از جمله پروبیوتیک، پری بیوتیک و سین بیوتیک ها میتواند نقش موثری داشته باشد.
وبلاگ

گوارش بهتر، پرنده سالم تر

میکروبیوم روده: نقش آن در سلامتی دانشمندان سال ها پیش با تحلیل و مقایسه ی DNA بیماران مبتلا به بیماری التهابی مزمن روده دریافتند که

مقاومت به آنتی بیوتیک کشف آنتی بیوتیک سرآغاز تحولات گسترده در زندگی بشر بوده است تا جایی که امروزه آنتی بیوتیک ها به صورت گسترده در درمان انسان، حیوان و همچنین کشاورزی به کار می روند. آنتی بیوتیک ها به دو صورت مصنوعی و طبیعی تولید میشوند. این ترکیبات از میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ها و باکتری ها گرفته میشوند یا این که به صورت صنعتی تولید میشوند. اگرچه این ترکیبات انقلابی بزرگ در عرصه ی پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها ایجاد کردند و سلامت میلیون ها موجود زنده را مدیون آن ها هستیم؛ این روزها ما را با چالش های بزرگی از جمله مقاومت باکتریایی و عدم تاثیرگذاری مواجه کرده اند. این مسئله آن چنان مهم است که سازمان بهداشت جهانی سال 2011 میلادی را سال "مقاومت آنتی بیوتیکی؛ تهدیدی جهانی" نام گذاری کرده و از آن زمان تا کنون بارها پیامدهای استفاده ی نادرست از این دسته داروها را متذکر شده است.
وبلاگ

مقاومت آنتی بیوتیکی و علت های آن

مقاومت به آنتی بیوتیک کشف آنتی بیوتیک سرآغاز تحولات گسترده در زندگی بشر بوده است تا جایی که امروزه آنتی بیوتیک ها به صورت گسترده

عفونت مجرای ادراری سگ (UTI) چیست؟ عفونت مجرای ادراری سگ (UTI)، به عفونت باکتریایی مثانه و مجاری ادراری سگ گفته میشود. این بیماری میتواند با التهاب، ناراحتی و علائم ادراری مختلفی همراه باشد.
وبلاگ

عفونت ادرار در سگ ها; علت و درمان

عفونت مجرای ادراری سگ (UTI) چیست؟ عفونت مجرای ادراری سگ یا Urinary tract infections (UTI)، به عفونت باکتریایی مثانه و مجاری ادراری سگ گفته میشود.

آسپرژیلوزیس در گربه: آسپرژیلوزیس در گربه یک عفونت قارچی ساده که در گربه هایی با سیستم ایمنی ضعیف می تواند خطرناک بوده و مشکل ساز شود. آسپرژیلوزیس چیست؟ آسپرژیلوزیس در گربه ها توسط قارچی به نام آسپرژیلوس ایجاد می شود.قارچ آسپرژیلوس معمولا برروی برگ های مرده، دانه های ذخیره شده و به طور کلی برروی گیاهان در حال پوسیدگی رشد می کند. اگرچه اکثر کپک ها بی ضرر هستند،اما تعداد کمی از آن ها می توانند باعث ایجاد بیماری های جدی در گربه هایی با سیستم ایمنی ضعیف شوند.
وبلاگ

آسپرژیلوزیس در گربه

آسپرژیلوزیس (Aspergillosis) در گربه یک عفونت قارچی ساده است که در گربه هایی با سیستم ایمنی ضعیف می تواند خطرناک بوده و مشکل ساز شود.

پایان اخبار ماکیان دام پارس
Shape
Shape
Shape