تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

چرا سگ ها نباید خوراکی های عید را بخورند؟

یکی از خوراکی های جذاب و رایج در جشن ها و مهمانی ها و حتی در مواقع عادی در خانه ها، آجیل و شکلات است که این خوراکی ها می توانند برای سگ ها خطراتی به همراه داشته باشند.

makiandampars - nuts toxicity in dogs

مسمومیت با کشمش

معمولا 6 تا 12 ساعت بعد از خوردن کشمش علائمی مانند اسهال و استفراغ، بی حالی و بی اشتهایی، عطش و کم آبی مشاهده می شود. و در طی 24 تا 48 ساعت ادرار کاهش می یابد یا به کلی قطع می شود. در حقیقت خوردن کشمش می تواند به کلیه سگ آسیب جدی برساند و باید فورا به دامپزشک مراجعه شود.

درمان مسمومیت با کشمش

  • تخلیه و پاک سازی دستگاه گوارش
  • مایع درمانی داخل رگی
  • زیر نظر داشتن و کنترل فعالیت کلیه

محصول لاوارن که حاوی عصاره گیاه گزنه است می تواند به دلیل مواد موثره خود باعث افزایش حجم و جریان ادرار شود که به دفع سریع تر مواد سمی کمک می کند و عملکرد کلیه هم حفظ می شود. هم چنین به دلیل داشتن مقادیر زیاد آهن و ویتامین C، خاصیت آنتی اکسیدانی هم دارد و آسیب کلیه را کاهش می دهد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید اینجا کلیک کنید.

مسمومیت با شکلات

شکلات به دلیل چربی بالایی که دارد اگر به صورت ناگهانی و به مقدار زیاد خورده شود، می تواند منجر به پانکراتیت و علائمی مثل اسهال و استفراغ و درد شکمی شود. هم چنین تئوبرومین و کافئین موجود در شکلات می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

  • اسهال
  • استفراغ
  • بیش فعالی
  • لرزش
  • تشنج
  • ریتم غیز طبیعی قلب
  • مرگ در موارد شدید

در صورت مصرف 3/5 گرم شکلات دارک و یا 14 گرم شکلات شیری به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، نیاز به اقدامات درمانی است. که اولین قدم جلوگیری از جذب شکلات در دستگاه گوارش است و در صورت نیاز می توان درمان حمایتی هم انجام داد.makiandampars - chocolate toxicity in dogs

مسمومیت با آجیل

معمولا خوردن یک یا دو تا آجیل برای سگ ها مشکل جدی ایجاد نمی کند، اما مصرف مقادیر بیشتر آن می تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد. معمولا سگ ها نمی توانند به درستی آجیل را هضم کنند و به همین دلیل اگر زیاد آجیل بخورند می تواند منجر به اسهال، استفراغ، نفخ، بی حالی و بی اشتهایی شود. تقریبا تمام انواع آجیل مقدار زیادی چربی دارند که می تواند منجر به پانکراتیت در سگ ها شود. هم چنین به دلیل شکل و اندازه آنها مشکل دیگری که می توانند برای سگ ها ایجاد کنند انسداد مری، روده و یا نای ،به خصوص در نژاد های کوچک، می باشد، که اگر درمان نشوند می توانند کشنده باشند و معمولا برای درمان آنها جراحی لازم است.  هم چنین برخی از انوع آجیل مثل گردو یا بادام یا پسته اگر کهنه و قدیمی باشند ممکن است آلوده به مایکوتوکسین باشند که باعث علائم عصبی مثل تشنج و لرزش می شوند و حتی در موارد شدیدتر می توانند کشنده باشند. اگر آجیل طعم دار باشد هم می تواند مشکلات خاص خود را ایجاد کند. مثلا ادویه ها و طعم دهنده های آنها می توانند معده سگ  را اذیت کنند و یا اگرآجیل نمکی باشد و به مقدار زیاد خورده شود می تواند منجربه افزایش مصرف آب و مسمومیت با نمک شود.

با توجه به اسهال و مشکلات گوارشی که متعاقب این مسمومیت ها اتفاق می افتد، تعادل فلور میکروبی دستگاه گوارش به هم می خورد که می تواند منجر به اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و حتی ایمنی می شود. بنابراین می توان بعد از درمان مسمومیت، از مکمل سین بیوتیک MLC استفاده کرد. پروبیوتیک به کار رفته در این محصول باکتری لاکتوباسیلوس کازئی است که یک باکتری بسیار مقاوم است که بدون آسیب از محیط اسیدی معده عبور کرده و در کانت بالا در روده جایگزین می شود. و همراه با پری بیوتیک اختصاصی خود یعنی دکستران سبب بازگشت تعادل فلور میکروبی دستگاه گوارش و افزایش باکتری های مفید و کاهش باکتری های مضر و در نتیجه بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. 

برای خرید اینجا کلیک کنید.