تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

اگر قصد خرید سگ به عنوان حیوان همراه خود را دارید بهتر است پیش از هر اقدامی نژاد های مختلف سگ رابشناسید و با ویژگی و خصوصیات  هر نژاد سگ آشنا شوید تا دوست همراه خود را آسان تر انتخاب کنید.

تا کنون بیش از 340 نژاد مختلف سگ در سرتاسر دنیا شناخته شده است. هر نژاد ویژگی های فیزیکی و رفتاری خاص خود را دارد که به انتخاب مناسب تر و دقیق تر شما کمک می کند.

نژادهای مختلف سگ تنوع وسیعی از صفات فیزیکی مثل اندازه، رنگ، وزن، جنس و طول مو و میزان ریزش مو را شامل می شوند. به عنوان مثال برخی از نژاد ها مانند ساموید ریزش موی زیادی دارند و برخی دیگر نیازمند اصلاح موی بیشتری هستند. از طرفی برخی نژاد های سگ بازیگوش تر بوده و سطح انرژی بالاتری نسبت به بقیه دارند. میزان ترشح بزاق سگ نیز از جمله ویژگی هایی است که می تواند در انتخاب سگ تاثیر گذار باشد چرا که نژادهایی مثل بولداگ بزاق زیادی ترشح می کنند که برای برخی افراد خوشایند نیست!

ویژگی مهم دیگر سگ ها که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد میزان پارس کردن سگ است; برخی از نژاد ها شاید مناسب زندگی آپارتمانی امروزی نباشند چرا که سر و صدای زیادی ایجاد می کنند.

شخصیت و صفات رفتاری سگ های نژاد های مختلف نیز متفاوت است. بهتر است قبل از ورود سگ به محیط خانه از ویژگی های رفتاری او، نوع ارتباط سگ با افراد خانواده به ویژه کودکان و حتی نحوه برخورد او با سایر سگ ها و حیوانات مطلع باشید تا در نگهداری او با مشکل مواجه نشوید. درجه تربیت پذیری نیز با توجه به نژاد سگ متفاوت است و تربیت کردن برخی نژاد ها دشوارتر از سایرین است.

سگ ها به لحاظ شخصیت و برخوردهای اجتماعی می توانند تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند به عنوان مثال نحوه برخورد آن ها با افراد غریبه، میزان سازگاری آن ها با محیط اطراف و ذات نگهبان و محافظ بودن سگ در نژاد های متفاوت مختلف است. برای انتخاب سگ به عنوان حیوان خانگی و دوست همراه خود باید از قبل نیازهای او را بشناسید تا توانایی خود در نگهداری از او را بسنجید.

در وبلاگ ماکیان دام پارس با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی ها و صفات کامل هر نژاد بپردازیم.