تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

نقش مصرف پروبیوتیک در عملکرد شیردهی گاو ها

هدف اصلی در صنعت گاو شیری افزایش بهره وری است و با توجه به اصلاحات و پیشرفت هایی که به این منظور در صنعت گاو شیری و تولید شیر صورت گرفته، نیاز به افزودنی های غذایی و تامین مواد مغذی مورد نیاز دام افزایش یافته است.هم چنین از طرفی حفظ تعادل فلورمیکروبی شکمبه نقش مهمی در حفظ و استفاده از مواد مغذی دارد. به علاوه، حفظ محیط ثابت و پایدار شکمبه، کلید اصلی برای رسیدن به تولید بیشتر شیر و سلامت حیوان است. بنابراین استفاده از افزودنی هایی که منجر به بهبود عملکرد فلور میکروبی شکمبه شوند و بیماری های متابولیک را هم کاهش بدهند، امری ضروری است.

makiandampars - synbiotic in dairy cow

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها باعث پایداری فلور میکروبی دستگاه گوارش می شوند و از رشد و تکثیر عوامل بیماری زا در دستگاه گوارش ممانعت می کنند. هم چنین باعث بهبود وزن گیری و تقویت ایمنی در گوساله های جوان می شوند. پروبیوتیک ها از طریق افزایش قابلیت استفاده از مواد مغذی، بهبود حفظ نیتروژن و کاهش دفع مواد مغذی ضروری منجر به بهبود وزن زنده در گاو های شیری می شوند. آنها در کنار میکروب های مفید شکمبه منجر به تجزیه و هضم سلولز می شوند و انرژی ناشی از آن را برای حیوان تامین می کنند و حتی شاخص های خونی مرتبط با استرس مثل کورتیزول را هم کاهش می دهند. هم چنین باکتری های تولید کننده اسید لاکتیک مثل لاکتوباسیلوس ها هم در پیشگیری و درمان اسیدوز شکمبه موثر هستند. به علاوه آنها ضمن کاهش عوامل بیماری زای دستگاه گوارش و بهبود ضریب تبدیل غذایی، باقیمانده بافتی ندارند و بر خلاف آنتی بیوتیک ها هیچ گونه مقاومتی علیه آنها به وجود نمی آید و بنابراین می توانند جایگزین آنتی بیوتیک های محرک رشد در دام باشند.

بنابراین به طور کلی می توان گفت که مصرف پروبیوتیک ها از طریق حفظ پایداری فلور میکروبی دستگاه گوارش، منجر به بهبود استفاده از مواد مغذی و تبدیل غذایی می شود و بنابراین بالانس منفی انرژی در پیک تولید را هم کاهش می دهد و هم چنین شرایط مطلوب تخمیر در شکمبه و سلامت آن را فراهم می کند و با پیشگیری از بیماری های متابولیک و حتی عفونی منجر به افزایش تولید شیر در گاو های شیری می شود.

پری بیوتیک ها

پری بیوتیک ها مواد غذایی غیر قابل هضمی هستند که به مصرف باکتری های مفید می رسند و منجر به تحریک رشد و فعالیت آنها می شوند و به طور سودمندی بر سلامت میزبان اثر می گذارند.

مکمل سین بیوتیک MLC، محصول ماکیان دام پارس، حاوی ترکیب قدرتمندی از میلیون ها باکتری مفید لاکتوباسیلوس کازئی به همراه پری بیوتیک اختصاصی آن یعنی دکستران الیگوساکارید است که  باعث بازسازی و تنظیم فلور میکروبی، بهبود هضم و جذب و تقویت سیستم گوارش و سیستم ایمنی می شود. لاکتوباسیلوس کازئی پروبیوتیکی بسیار مقاوم است که بدون آسیب از محیط اسیدی دستگاه گوارش عبور کرده و در کانت بسیار بالا در روده جایگزین می شود. مصرف پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی در کنار پری بیوتیک اختصاصی دکستران در محصول MLC سبب حفظ تعادل فلور میکروبی دستگاه گوارش و افزایش باکتری های مفید می شود. پس از بازسازی فلور میکروبی و کاهش جمعیت میکروارگانیسم­‌های مضر، میزان هضم و جذب مواد غذایی افزایش یافته و باعث افزایش وزن گیری و بهبود ضریب تبدیل خوراک و تولید شیر می گردد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.