تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

نقش سیستم ایمنی در سلامت عمومی سگ و گربه ها چیست؟

سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر بسیاری از عوامل بیماری زا و خطرات محیطی لازم و ضروری است. این محافظت از طریق واکنش های پیچیده بین واسطه ها و سلول های سیستم ایمنی ذاتی و اکتسابی اتفاق می افتد.

ایمنی ذاتی اولین خط دفاعی است که یک پاسخ سریع و غیر اختصاصی ایجاد می کند. نوتروفیل ها، ماکروفاژ ها، سلول های کشنده طبیعی (NK cells) ، کمپلمان ها و سایتوکاین ها در ایمنی ذاتی نقش دارند. هم چنین سد های دفاعی مثل پوست و مخاط نیز جزو ایمنی ذاتی محسوب می شوند.

ایمنی اکتسابی نیز شامل ایمنی سلولی و همورال می باشد. ایمنی همورال علیه عوامل بیماری زای خارج سلولی، مثل انگل های تک یاخته، باکتری ها و قارچ ها عمل می کند و منجر به تولید و ترشح آنتی بادی ها می شود. ایمنی سلولی نیز عوامل بیماری زای داخل سلولی اجباری مثل ویروس ها و برخی از انگل های تک یاخته و باکتری ها را از بین می برد.

makiandampars - immune function in cats and dogs

هم چنین حفظ سلامت و عملکرد مناسب ایمنی در سگ و گربه ها، علاوه بر پیشگیری از عفونت ها، برای جلوگیری از مشکلاتی مثل آلرژی ها و سرطان و … نیز ضروری می باشد. برای این منظور می توان از داروی کاملا طبیعی ایمونوپروفیت استفاده نمود.  این محصول حاوی عصاره های اکیناسه (سرخارگل)، شیرین بیان و پروپولیس می باشد.

گیاه اکیناسه دارای اثرات ضد باکتری، ضد ویروس و ضد التهابی است و سبب تنظیم و بهبود ایمنی می شود. هم چنین با تنظیم ترشح واسطه های التهابی و اثر ضد ویروسی خود سبب بهبود علائم تنفسی می گردد. سرخارگل تولید کموکاین‌ها و سایتوکاین‌ها را با توجه به وضعیت ایمنی فعلی، مانند پاسخ‌دهی به محرک‌های بیرونی، حساسیت به عفونت‌های ویروسی و قرار گرفتن در معرض استرس، تنظیم می‌کند در نتیجه مکمل سرخارگل در هنگام استرس های بدنی  باعث  افزایش تکثیر لنفوسیت های B، تعداد لوکوسیت ها و افزایش سطح سرمی ایمونوگلوبولین ها می شود و پاسخ ایمنی را با کنترل فعالیت سلول‌های  NK، برای سیستم‌ های تعدیل ایمنی بهبود می بخشد.

بخش عمده ای از عصاره گیاه شیرین بیان شامل ساپونین های تری ترپن (به عنوان مثال، گلیسیریزین و اسید گلیسیرتینیک) ، فلاونوئیدها (لیکوریتین، ایزوفلاونوئیدها و فرمونونتین) قندها، نشاسته، اسیدهای آمینه، آسکوربیک اسید، تانن، کولین، کومارین و فیتواسترول است. اجزای فعال شیرین بیان و عصاره های آن دارای عملکردهای ضدالتهابی، تنظیم کننده سیستم ایمنی و ضد ویروسی هستند و می توانند با تعدیل پاسخ های ایمنی همورال و سلولی، ایمنی را افزایش داده، از بیماری های ویروسی جلوگیری کرده و در درمان تکمیلی بیماری های ویروسی نقش داشته باشند. طبق تحقیقات صورت گرفته ماده موثره گلیسیریزیک اسید موجود در ساپونین گیاه شیرین بیان با ایجاد اختلال در تکثیر DNA و RNA ویروسی و جلوگیری از خروج ویریون از کپسید فعالیت ضد ویروسی خود را نشان می دهد. شیرین بیان از طریق افزایش ترشح موکوس و همچنین فعالیت ضد پپسینی خود سبب بهبود التهابات گوارشی و تنفسی نیز می شود.

پروپولیس یا بره موم به عنوان چسب زنبور عسل نیز شناخته می شود و یک ضد التهاب قوی است که باعث تنظیم انواع پاسخ های ایمنی می شود. فن اتیل استر کافئیک اسید (CAPE) به عنوان یک جزء فعال پروپولیس، با فعالیت های ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد سرطانی شناسایی شده است. از سوی دیگر اسید کافئیک آنتی اکسیدانی کارآمد نیز محسوب می شود که سبب کاهش تولید گونه های فعال اکسیژن و نیتریک اکسید شده و هم چنین بیان اینترلوکین 1 بتا، اینترلوکین 6، سیکلواکسیژناز 2، فاکتور نکروز تومور آلفا و عامل آپوپتوز (Foxo3) را هم کم کرده و منجر به کاهش التهاب و بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی می شود. به علاوه موجب تکثیر لنفوسیت های B و T شده و ایمنی سلولی و همورال را بهبود می بخشد.

در مجموع ایمونوپروپوفیت با تنظیم و تقویت ایمنی علاوه بر افزایش مقاومت سگ و گربه ها در برابر بیماری ها، موجب بهبود پاسخ به واکسیناسیون از طریق افزایش تولید آنتی بادی و بهبود سریع تر بیماری ها می شود و به خصوص در مورد عفونت های ویروسی سگ و گربه ها که درمان اختصاصی ندارند، می تواند با تقویت ایمنی سبب شود تا خود حیوان با ویروس مقابله کرده و آن را از بین ببرد. بنابراین می توان از این محصول در سگ و گربه ها با دوز  0.5 میلی لیتر (10 قطره) به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.