تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

لیشمانیا در سگ؛ علائم و درمان

لیشمانیوز یک بیماری عفونی است که توسط انگلی تک سلولی در بسیاری از نقاط دنیا، به خصوص در نواحی روستایی، دیده می شود. میزبان اصلی این انگل، سگ ها می باشند. انگل لیشمانیا توسط پشه خاکی منتقل می شود.

لیشمانیوز یک بیماری زئونوز بوده و به انسان نیز منتقل می شود؛ بنابراین حائز اهمیت زیادی می باشد.

لیشمانیوز در سگ ها به دو فرم بیماری ایجاد می کند: 1- فرم پوستی 2- فرم احشایی

علائم بالینی لیشمانیوز در سگ ها چیست؟

علائم بالینی فرم احشایی لیشمانیوز شامل تب، بی اشتهایی، ضعف، کاهش وزن شدید، اسهال، استفراغ، عطش و زیاد آب خوردن، افزایش ادرار و خون ریزی از بینی می باشد. حدود یک سوم سگ های مبتلا به لیشمانیوز احشایی گره های لنفاوی متورم و طحال بزرگ دارند و درگیر نارسایی کلیوی می شوند. درد عضلانی، التهاب مفاصل و تورم بیضه هم ممکن است دیده شود.

نارسایی کلیوی مهم ترین و شایع ترین علت مرگ و میر ناشی از این بیماری است.

علائم بالینی فرم پوستی لیشمانیوز نیز شامل سفت و ضخیم شدن بافت بینی و کف دست و پاها می باشد که به این حالت هایپرکراتوز می گویند. گاهی نیز ممکن است این بافت ها تیره شده یا برعکس رنگ خود را از دست بدهند. برجستگی ها (ندول ها) سخت ممکن است در پوست ایجاد شوند و موهای این نواحی کدر و شکننده به نظر می‌رسند. ریزش مو هم دیده می شود. ناخن ها نیز ممکن است بلند و به طور غیر طبیعی خمیده شوند.

تقریباً تمام سگ هایی که به لیشمانیوز مبتلا می شوند، به شکل احشایی این بیماری مبتلا می گردند. 90% سگ های مبتلا به لیشمانیوز درگیری پوستی هم دارند.

makiandampars - leishmaniasis in dogs

مهم ترین اندام هایی که در لیشمانیوز درگیر می شوند کدامند؟

  • پوست
  • کلیه ها
  • طحال
  • کبد
  • چشم ها
  • مفاصل

چگونه می توان سگ های مبتلا به لیشمانیوز را درمان کرد؟

مهم ترین هدف در درمان لیشمانیوز، برطرف کردن علائم بالینی و درمان های حمایتی است. از آنجاییکه نارسایی کلیوی مهم ترین علت مرگ در این بیماری است، بنابراین برای پیشگیری از نارسایی کلیوی و بهبود عملکرد کلیه می توان از داروی کاملا گیاهی لاوارن استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاهانی نظیر گزنه بوده و با داشتن اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و مدری می تواند به بهبود و تقویت عملکرد کلیه کمک نموده و از نارسایی کلیوی پیشگیری می کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

کبد نیز یکی دیگر از ارگان هایی است که در این بیماری تحت تاثیر قرار می گیرد. برای بهبود و تقویت کبد نیز می توان از داروی کاملا گیاهی هپامارین استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاه خار مریم (سیلیمارین) بوده و اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و از کبد در برابر انواع آسیب ها محافظت می کند. هم چنین این محصول به ترمیم و بازسازی بافت کبد کمک کرده و از فیبروز و سیروز کبدی جلوگیری می نماید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.