تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

حیوان ها هم مثل ما انسان ها دچار ریزش مو میشن و موهاشون بطور مداوم با موهای جدیدتر جایگزین میشن. احتمالا دیدین که یه زمان هایی موی گربه یا سگتون کل خونه، وسایل و لباساتون رو پوشنده!

ریزش موی گربه ها و سگ ها در بعضی از فصل ها بیشتر میشه که تحت عنوان ریزش موی فصلی شناخته میشه. گربه ها هر روز ریزش مو رو تجربه می کنن اما یک تا دو بار در سال ریزش موی شدید تری دارن. به عنوان مثال گربه ها، البته نه همه اون ها، در طول فصل بهار بواسطه ریزش موی شدید، موهای زمستانی شون رو از دست میدن و در طول فصل پاییز موهای خشک را از دست میدن تا برای پوشش زمستانی آماده بشن. این اتفاق در گربه های بیرون خونه بیشتر دیده می شه و گربه های خونگی تقریبا در تمام طول سال ریزش مو دارن. البته هر گربه الگوی ریزش موی خاص خودش رو میتونه داشته باشه. اگرچه ریزش موی گربه یک فرآیند کاملا طبیعیه ولی ریزش موی خیلی زیاد میتونه نشان از یک مشکل بزرگتر داشته باشه مثل وجود انگل های خارجی، کک، استرس، آلرژی، التهاب و ناراحتی پوستی و کرم های حلقوی که نیازمند مراجعه به دامپزشک هستن.

در سگ ها هم مثل گربه ها ریزش مو یک امر کاملا طبیعیه و با اومدن فصل بهار پوشش زمستانی شون رو از دست میدن. اما این ریزش مو نباید با آلوپسیا یا کچلی اشتباه گرفته بشه. آلوپسیا به نازک شدن و ریزش لکه ای موها گفته میشه که می تونه به دلایل مختلفی مثل وجود کک، کنه، شپشک، نیش حشرات، عفونت های پوستی، آلرژی، اضطراب، بیماری های مختلف ایمنی و هورمونی، عوامل محیطی، تغذیه نامناسب و حتی کچلی در محل تزریق واکسن ایجاد بشه.

شونه کردن منظم موهای حیوان میتونه به کاهش ریزش موی اون ها کمک کنه. حمام کردن حیوان هم در زمان های که ریزش موی شدید دارن می تونه کمک کننده باشه. استفاده از ترکیبات و مکمل های خاص در رژیم غذایی می تونه احتیاجات تغذیه ای ناشی از ریزش مو رو تامین کنه و درخشندگی و شادابی رو به پوشش خشک اون ها برگردونه.

برخی نژادهای سگ و گربه نسبت به بقیه نژادها ریزش موی بیشتری دارن. مثلا نژاد پامرانین در سگ ها از جمله نژادهایی هست که ریزش موی زیادی داره. در گربه ها هم نژادهایی مثل پرشین و هیمالین ریزش موی زیادتری دارن.

پس ریزش موی فصلی در سگ و گربه کاملا طبیعیه و نیازی به اقدام پزشکی نیست و فقط کافیه در این دوره تغذیه مناسب داشته باشن و به وضعیت نظافت و بهداشت اون ها بیشتر رسیدگی بشه.

در کل همیشه حواستون به کیفیت مو، جنس، ظاهر و وضعیت پوست سگ و گربه تون باشید چون تمامی این موارد میتونن نشون دهنده سلامت حیوان شما باشن.