تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

تقویت ایمنی سگ و گربه به کمک مکمل های سین بیوتیک

سگ ها و گربه ها یار و همراه قدیمی انسان ها هستند و قطعا سلامتی و رفاه آنها برای صاحبانشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سلامت سگ و گربه ها و مقاومتشان به بیماری ها ارتباط بسیار نزدیکی به سلامت روده و فلور میکروبی آن دارد.

با توجه به اینکه روده در معرض میکروب های مختلف می باشد، بنابراین دارای انواع سلول های ایمنی است که در واکنش های ایمنی میزبان علیه عفونت ها نیز نقش مهمی ایفا می کنند. در حقیقت واکنش های بین سلول های ایمنی روده، فلور میکروبی و مواد مغذی سبب تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شود.

makiandampars - gut microbiome in cats and dogs

نیاز های تغذیه ای سگ و گربه ها با توجه به عواملی مثل نژاد، اندازه، سن، میزان فعالیت و … با یکدیگر متفاوت است. معمولا سگ و گربه های خانگی در رژیم غذایی خود علاوه بر پروتئین، کربوهیدرات، چربی و فیبر، مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز را هم دریافت می کنند. با این حال حتی اگر آنها غذایی مناسب که از نظر مواد مغذی هم متعادل است دریافت کنند، اما باز هم ممکن است فلور میکروبی تغییر کرده و تعادل آن به هم بخورد که در این صورت سبب افزایش حساسیت سگ و گربه ها به بیماری ها می گردد.

مصرف سین بیوتیک می تواند با تنظیم و تقویت فلور میکروبی روده، منجر به تقویت ایمنی و بهبود سلامت حیوانات خانگی شود.

سین بیوتیک ها ترکیبی از پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها می باشند که حضور آنها در کنار یکدیگر سبب تقویت عملکرد آنها می شود.

اثرات پروبیوتیک ها در بهبود سلامت سگ و گربه ها

اثرات مثبت استفاده از پروبیوتیک ها در پیشگیری و درمان التهاب های حاد گوارشی، پیشگیری از واکنش های آلرژیک، کنترل چاقی و اضافه وزن و عفونت های انگلی به اثبات رسیده است.

 پروبیوتیک ها با جلوگیری از رشد و تکثیر بیش از حد باکتری های مضر و بیماری زا و افزایش تعداد باکتری های مفید منجر به تقویت عملکرد و سلامت روده می شوند. آنها با میکروب های بیماری زا بر سر مواد مغذی و جا رقابت می کنند و از این طریق این میکروب ها را حذف می کنند. هم چنین سبب تقویت ایمنی سلولی و همورال سگ و گربه ها شده و میزان تولید آنتی بادی را نیز افزایش می دهند. پروبیوتیک ها سد دفاعی مخاطی روده را نیز تقویت می کنند. به علاوه میکروفلور روده را تقویت کرده و در کنار آنها ترکیبات ضد باکتریایی تولید می کنند و در نتیجه مقاومت سگ و گربه را به انواع بیماری ها بالا برده و موجب بهبود سلامت آنها می شوند.

اثرات پری بیوتیک ها در بهبود سلامت سگ و گربه ها

استفاده از پری بیوتیک ها منجر به تنظیم و تقویت فلور میکروبی روده و افزایش تعداد باکتری های مفید می شود و از این طریق موجب بهبود سلامت و عملکرد روده و در نتیجه تقویت سلامت عمومی سگ و گربه می گردد. هم چنین سبب بهبود عملکرد سد دفاعی مخاطی روده می شوند. به علاوه، پری بیوتیک ها به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم و با افزایش تعداد باکتری های مفید، سیستم ایمنی را نیز تقویت می کنند.

مکمل سین بیوتیک MLC

مکمل سین بیوتیک MLC، حاوی میلیون ها باکتری پروببیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی به همراه پری بیوتیک اختصاصی آن، دکستران، می باشد.  لاکتوباسیلوس کازئی پروبیوتیکی بسیار مقاوم بوده که به مقدار زیاد به روده می رسد و در آنجا جایگزین می شود و با تنظیم و تقویت فلور میکروبی، سبب تقویت ایمنی و افزایش مقاومت سگ و گربه به بیماری ها و عفونت ها می گردد. دکستران نیز نسبت به اسید معده و نمک های صفراوی مقاوم بوده و بدون تغییر به روده بزرگ می رسد و در آنجا تنها سبب رشد و تکثیر باکتری های مفید می گردد. به علاوه سیستم کمپلمان را هم تحریک کرده و منجر به تقویت ایمنی می گردد.

به کار بردن پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی و پری بیوتیک دکستران در کنار یکدیگر در مکمل سین بیوتیک MLC سبب تقویت اثر آنها شده است.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.