تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

تب حمل و نقل در گاو ها و راه حلی برای آن

تب حمل و نقل یا کمپلکس بیماری تنفسی گاو ها، یک بیماری تنفسی عفونی می باشد که عوامل مختلفی از جمله فاکتور های مرتبط با میزبان، عوامل بیماری زای مختلف و عوامل محیطی در ایجاد آن نقش دارند.

makiandampars - shipping fever

حمل و نقل دام ها در مسافت های طولانی به دلیل خستگی، گرسنگی، سرما یا گرما و … منجر به ایجاد استرس در دام ها می گردد و این  استرس، منجر به سرکوب سیستم ایمنی میزبان شده و در نتیجه منجر به تکثیر بیش از حد باکتری هایی می شود که در حالت طبیعی در دستگاه تنفس وجود دارند و در نهایت منجر به ذات الریه می شود.

بنابراین برای تقویت ایمنی دام ها به منظور پیشگیری از تب حمل و نقل می توان از محصول کاملا طبیعی ایمونوپروپوفیت استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره شیرین بیان، سرخارگل (اکیناسه) و پروپولیس است. پروپولیس دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد انگلی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است و به دلیل مواد موثره خود باعث تحریک سیستم ایمنی سلولی و همورال و افزایش قدرت فاگوسیتوز و در نتیجه تقویت ایمنی می شود. هم چنین عصاره گیاه شیرین بیان دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و به تقویت ایمنی هم کمک می کند. سرخارگل (اکیناسه) نیز دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می کند. این گیاه از طریق فعالسازی ماکروفاژ ها، لوکوسیت های پلی مورفونوکلئار و سلول های کشنده طبیعی (NK cells) و افزایش فاگوسیتوز، باعث تحریک و تقویت پاسخ ایمنی می شود. هم چنین محرک و تنظیم کننده سیستم کمپلمان می باشد . بنابراین در کل محصول ایمونوپروپوفیت به دلیل خواص ترکیبات خود منجر به تقویت ایمنی میزبان شده و در پیشگیری موثر است، هم چنین در صورت ابتلای دام به بیماری نیز به بهبود سریع تر بیماری کمک می کند و هم چنین دفع و انتشار عوامل بیماری زا را هم کاهش داده و جلوی شیوع بیشتر بیماری را می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

هم چنین برای کاهش استرس ناشی از حمل و نقل نیز می توان از آرامبخش کاملا گیاهی نوروکالم استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاهان سنبل الطیب و بادرنجبویه است. این دو گیاه از قدیم برای کاهش استرس و اضطراب و به عنوان آرامبخش مورد استفاده قرار می گرفتند و با تاثیر مستقیم بر روی سیستم عصبی باعث ایجاد حس آرامش و بهبود بی قراری می شوند و پاسخ های استرس را سرکوب می کنند. به علاوه بادرنجبویه دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد میکروبی نیز می باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

این بیماری به خصوص برای گوساله های جوان و حتی دام های بالغ، در صورتیکه فورا درمان نشوند، می تواند کشنده باشد. هم چنین می تواند منجر به کاهش وزن گیری، کاهش عملکرد تولیدی، آسیب دائمی ریه و حساسیت به سایر عفونت ها و مشکلات تنفسی در طول زندگی دام و … شود و به طور کلی خسارات اقتصادی فراوانی به دامدار وارد می کند.

علائم بالینی تب حمل و نقل

  • بی حالی و افسردگی
  • بی اشتهایی
  • تب
  • سرفه
  • نفس کشیدن غیر طبیعی

درمان تب حمل و نقل

برای درمان تب حمل و نقل در دام ها می توان از محصول کاملا گیاهی ایمونو اکینامول استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاه سرخارگل (اکیناسه) و آویشن باغی است. گیاه آویشن آنتی اکسیدان، ضدعفونی کننده، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب و ضد احتقان است. مواد موثره این گیاه موکولیتیک بوده و به خروج ترشحات تنفسی کمک می کند و منجر به بهبود و افزایش ظرفیت تنفس می شود. خواص سرخارگل نیز پیشتر ذکر شد. بنابراین ایمونو اکینامول به دلیل خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی خود و با تقویت ایمنی به بهبود سریع تر بیماری کمک کرده و علائم و مشکلات تنفسی را نیز برطرف می کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.