تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

تاثیر پروبیوتیک ها بر رشد و عملکرد طیور

حدود 70-80% هزینه های پرورش طیور مربوط به هزینه های خوراک است. به همین دلیل تلاش های زیادی در جهت بهبود ارزش غذایی خوراک به منظور بهبود عملکرد رشد و وضعیت سلامت حیوانات از جمله طیور انجام می شود. از طرفی به دلیل افزایش تقاضای مردم برای گوشت و تخم مرغ، سیستم های پرورش طیور به سمت متراکم شدن رفته اند که سبب افزایش حساسیت پرندگان به مشکلاتی از قبیل استرس اکسیداتیو، اسهال و ورم روده (انتریت) گشته است. پروبیوتیک ها یکی از اصلی ترین افزودنی های خوراک هستند که سال هاست به طور رایج در پرورش دام و طیور از آنها استفاده می شود و اگر به مقدار کافی مصرف شوند، فواید زیادی برای حیوان به همراه خواهند داشت.

makiandampars - poultry feed

پروبیوتیک ها چه فوایدی برای طیور دارند؟

پروبیوتیک ها در هر پرنده ای و هر سنی، سبب تقویت و بهبود وضعیت ایمنی، سلامت و رشد می شوند. آنها تعادل فلور میکروبی دستگاه گوارش را حفظ نموده و به سلامت و بلوغ سلول های مخاط روده کمک می کنند. هم چنین با افزایش فعالیت آنزیم های گوارشی و کاهش فعالیت آنزیم های باکتریایی منجر به افزایش مصرف خوراک، بهبود عملکرد هضم و جذب و کاهش تولید آمونیاک می شوند. به علاوه، پروبیوتیک ها سبب تقویت پاسخ های ایمنی و کاهش التهاب می گردند و سموم باکتریایی را خنثی می کنند. هم چنین با رقابت بر سر جا و غذا و تولید اسیدهای چرب کوتاه زنجیر و اسیدی کردن محیط روده، از رشد و تکثیر باکتری های بیماری زا نیز جلوگیری می کنند.

در مجموع می توان گفت که پروبیوتیک ها با بهبود محیط روده، تقویت هضم و جذب و جلوگیری از عفونت های گوارشی منجر به بهبود عملکرد رشد و تولید در طیور می شوند. به علاوه هیچ گونه باقیمانده ای هم بر جای نگذاشته و نیازی به دوره پرهیز از مصرف نیز ندارند.

سین بیوتیک های MLC و سین بیوفیت پی

به محصولی که حاوی پری بیوتیک و پروبیوتیک با هم باشد، سین بیوتیک گفته می شود. همراه شدن پری بیوتیک با پروبیوتیک سبب تقویت اثر آنها و افزایش احتمال زنده ماندن و تکثیر پروبیوتیک ها در روده می شود.

سین بیوتیک محلول در آب MLC حاوی میلیون ها پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی و پری بیوتیک اختصاصی آن یعنی دکستران الیگوساکارید می باشد. این پروبیوتیک به شدت مقاوم بوده و بدون آسیب و در کانت بالا در روده جایگزین می شود. دکستران نیز نسبت به اسید معده و اسیدهای صفراوی مقاوم بوده و بدون آسیب به روده می رسد و در آنجا تنها توسط باکتری های مفید از جمله پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی تخمیر شده و به رشد و تکثیر آنها کمک می کند؛ به علاوه باعث تقویت ایمنی نیز می گردد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

پودر مخلوط در خوراک سین بیوفیت پی نیز حاوی 4 گونه پروبیوتیک، پری بیوتیک دکستران الیگوساکارید و عصاره گیاه شیرین بیان است و علاوه بر فواید ذکر شده برای پروبیوتیک ها و پری بیوتیک دکستران، به دلیل داشتن عصاره شیرین بیان سبب کاهش استرس های اکسیداتیو و در نتیجه بهبود شاخص های بیوشیمیایی خون و عملکرد اندام ها می گردد. به علاوه در پیشگیری و درمان زخم های گوارشی نیز نقش دارد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.