تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

اهمیت تقویت ایمنی در طیور

با افزایش جمعیت مردم دنیا، مصرف گوشت، تخم مرغ و لبنیات هم افزایش پیدا کرده است. در سراسر دنیا پرورش طیور نسبت به دام و آبزیان بیشتر انجام می شود زیرا محصولات آنها یک منبع غنی و ارزان از مواد مغذی است. هدف اصلی در صنعت پرورش طیور این است که با مصرف خوراک کمتر، عملکرد تولیدی یعنی وزن گیری یا تولید تخم مرغ افزایش یابد.

makiandampars - poultry production

در طی دوره پرورش، طیور دائما در حال چالش با انواع استرس های فیزیکی، محیطی، تغذیه ای و زیستی می باشند که سبب تضعیف ایمنی آنها و حساسیت به انواع بیماری ها مانند آنفولانزا، برونشیت عفونی و … می شود. از طرفی بیماری ها و عفونت ها سبب کاهش عملکرد تولیدی می گردند و می توانند برای سلامت عمومی نیز خطراتی به همراه داشته باشند. در نتیجه تقویت ایمنی طیور به منظور کاهش رخداد بیماری ها و تلفات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

برای کاهش شیوع بیماری در گله های طیور چه اقداماتی می توان انجام داد؟

واکسیناسیون

واکسیناسیون علیه بیماری های مختلف مانند برونشیت عفونی، آنفلوآنزا و … یکی از روش های رایج برای پیشگیری از این بیماری ها می باشد. با این حال همیشه در پرندگانی که واکسینه شده اند، ایمنی مطلوب و موثری ایجاد نمی شود و نهایتا این پرنده ها می توانند درگیر بیماری شوند.

برخی عواملی که در شکست واکسیناسیون نقش دارند عبارتند از:

  • استرس
  • وجود بیماری همزمان
  • ابتلا به بیماری های تضعیف کننده ایمنی
  • ایمنی ضعیف پرنده
  • تداخل آنتی بادی های مادری
  • روش تجویز یا دوز نامناسب واکسن
  • زمان بندی واکسیناسیون
  • فاکتورهای اقلیمی
  • عدم تجویز دوز تقویتی (Booster Dose)

استفاده از آنتی بیوتیک های محرک رشد

در مزارعی که پرورش متراکم دارند، به منظور کاهش رخداد بیماری های عفونی از آنتی بیوتیک ها با دوز پایین به عنوان افزودنی خوراک استفاده می کنند که به آنها آنتی بیوتیک محرک رشد گفته می شود اما این نوع استفاده از آنتی بیوتیک ها در ایجاد و گسترش مقامت ضد میکروبی در باکتری ها نقش مهمی دارد به همین دلیل هم بسیاری از کشور ها استفاده از آنتی بیوتیک های محرک رشد را در پرورش دام و طیور ممنوع اعلام کرده اند. پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها، سین بیوتیک ها و داروهای گیاهی و طبیعی می توانند جایگزینی مناسب برای آنتی بیوتیک های محرک رشد باشند.

تقویت ایمنی با استفاده از پروبیوتیک ها، پری بیوتیک ها و سین بیوتیک ها

سین بیوتیک محلول در آب MLC، محصول ماکیان دام پارس، حاوی پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی و پری بیوتیک دکستران الیگوساکارید می باشد. پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی با حذف رقابتی عوامل بیماری زا، تولید ترکیبات ضدمیکروبی، کاهش pH و تقویت سد مخاطی روده و تقویت ایمنی از بروز بسیاری از بیماری ها در طیور جلوگیری می کند. دکستران به کار رفته در این محصول نیز علاوه بر اینکه سبب رشد و تکثیر باکتری های مفید روده ای می شود، محرک کمپلمان های ایمنی بوده و از این طریق به تقویت ایمنی هم کمک می کند. همراه شدن پروبیوتیک و پری بیوتیک با یکدیگر سبب تقویت اثر آنها می شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی اینجا کلیک کنید.

سین بیوفیت پی نیز یک افزودنی خوراک حاوی پروبیوتیک های لاکتوباسیلوس کازئی، لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، بیفیدوباکتریوم بیفیدوم و انتروکوکوس فاسیوم، پری بیوتیک دکستران الیگوساکارید و عصاره گیاه شیرین بیان است. این محصول نیز علاوه بر اینکه به تقویت ایمنی طیور کمک می کند، به دلیل افزایش ترشح موکوس و اثر ضد پپسینی عصاره شیرین بیان در پیشگیری و بهبود زخم های گوارشی نیز موثر است.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی اینجا کلیک کنید.

تقویت ایمنی با استفاده از داروهای طبیعی

داروی کاملا طبیعی  ایمونوپروپوفیت حاوی عصاره اکیناسه (سرخارگل)، شیرین بیان و پروپولیس می باشد و سبب تقویت ایمنی سلولی و همورال، افزایش مقاومت در برابر بیماری ها و کاهش تلفات می شود. هم چنین دفع و انتشار ویروس را هم کم می کند؛ بنابراین می توان از این محصول برای پیشگیری و کنترل بیماری های مختلف مانند آنفلوانزای پرندگان، برونشیت عفونی، نیوکاسل و … استفاده نمود. از طرفی عصاره شیرین بیان به کار رفته در این محصول با پیشگیری و بهبود زخم های گوارشی، سبب بهبود ضریب تبدیل خوراک می گردد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی اینجا کلیک کنید.