تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

اسهال گربه؛ علت تا درمان

اسهال گربه ها از جمله مشکلات شایع در دامپزشکی می باشد که در اثر افزایش سرعت حرکات گوارشی اتفاق می افتد در نتیجه جذب آب، مواد مغذی و الکترولیت ها هم کم می شود. خود اسهال یک بیماری محسوب نمی شود بلکه بسیاری از بیماری ها و اختلالات سلامتی به عنوان علامت بالینی می توانند منجر به اسهال شوند. با این که در اکثر موارد اسهال به راحتی برطرف می شود اما در برخی موارد هم نیازمند درمان جدی و فوری است. اسهال های شدید می توانند باعث کم آبی، بیماری شدید و حتی مرگ شوند.

به خصوص بچه گربه ها، گربه های پیر، گربه های مبتلا به بیماری های مزمن و گربه های آبستن بیشتر در معرض خطر مرگ در اثر عدم درمان اسهال هستند.

چه عواملی می توانند سبب اسهال در گربه ها شوند؟

  • تغییر ناگهانی غذای حیوان
  • ویروس ها مثل ویروس پن لکوپنی گربه
  • انگل های گوارشی (کرم یا تک یاخته مثل کوکسیدیا)
  • افزایش بیش از حد جمعیت باکتری های لوله گوارش و به هم خوردن تعادل فلور میکروبی
  • آلرژی های غذایی
  • بیماری التهابی روده
  • مصرف آنتی بیوتیک ها و سایر دارو ها
  • خوردن سموم شیمیایی یا گیاهان سمی
  • التهاب پانکراس
  • بیماری های کبدی
  • پرکاری تیروئید
  • سرطان

آیا اسهال در گربه مشکلی جدی و خطرناک است؟

میزان خطرناک بودن اسهال به طول مدت و همراه شدن آن با سایر علائم بالینی بستگی دارد. اگر گربه اسهال شدید و خونی دارد و علائم بیماری های عمومی مثل ضعف و بی حالی، بی اشتهایی، تب، دل درد، کم آبی، استفراغ و …. را هم نشان می دهد، پس یعنی مشکل جدی است و هر چه سریع تر باید اقدامات درمانی شروع شود.

makiandampars - gastrointestinal disorders in cats

چگونه علت اولیه اسهال تشخیص داده می شود؟

دامپزشک با گرفتن شرح حال و تاریخچه بیمار و معاینه فیزیکی می تواند به تشخیص برسد. هم چنین ممکن است برای تایید تشخیص خود از روش هایی مانند آزمایش مدفوع، آزمایش خون، سونوگرافی، رادیولوژی و … کمک بگیرد.

چگونه می توان اسهال را در گربه ها درمان کرد؟

علاوه بر درمان های حمایتی برای برطرف نمودن کم آبی بدن، می توان از داروی کاملا گیاهی کوکسی فیت ال برای برطرف نمودن اسهال استفاده کرد. این محصول بر اساس ترکیبات موثره موجود در عصاره جفت بلوط، سیر و آرتمیزیا آنوآ فرموله شده است. از آن جایی که عمده ترین ترکیب موثره آن تانن موجود در جفت بلوط است به دلیل خاصیت قابضی خود می تواند اسهال را درمان کند. به علاوه اثرات ضد انگلی و ضد باکتریایی هم دارد و به بهبود هرچه سریع تر اسهال در گربه ها کمک می کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

به علاوه می توان برای حفظ تعادل و تقویت فلور میکروبی، به خصوص پس از مصرف آنتی بیوتیک ها، به منظور بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پیشگیری از اختلالات گوارشی مانند اسهال، از سین بیوتیک MLC استفاده نمود. این محصول حاوی پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی و پری بیوتیک اختصاصی آن یعنی دکستران الیگوساکارید می باشد. لاکتوباسیلوس کازئی موجود در این محصول با حذف رقابتی عوامل بیماری زا، نامطلوب کردن شرایط تکثیر برای آنها و بهبود وضعیت روده و تقویت فلور میکروبی سبب بهبود و درمان اسهال می شود. دکستران هم علاوه بر اینکه موجب تقویت پروبیوتیک لاکتوباسیلوس کازئی و فلور میکروبی می شود، در تقویت ایمنی هم نقش دارد. بنابراین می توان از مکمل سین بیوتیک MLC برای پیشگیری و درمان اسهال در گربه ها بهره گرفت.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.