تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

درمان بیماری های شایع سگ و گربه – قسمت اول

سگ و گربه ها در طول زندگی خود ممکن است با مشکلات و بیماری های مختلفی مواجه شوند که دستگاه تنفس، گوارش، کبد، کلیه و … آنها را درگیر می کند. برای درمان و برطرف نمودن این مشکلات می توان از دارو های مختلف استفاده کرد. از زمان های قدیم و قبل از تولید و پیدایش دارو های شیمیایی و آنتی بیوتیک ها، از ترکیبات گیاهی و طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها و عفونت ها استفاده می شده است. ترکیبات موثر و فعال اصلی موجود در ترکیبات گیاهی عمدتا شامل پلی ساکارید ها، آلکالوئید ها، فلاونوئید ها، رزین ها و فیتواسترول ها می باشند که هر یک اثرات و خواص درمانی اختصاصی خود را دارند. ترکیبات گیاهی و طبیعی نسبت به دارو های شیمیایی عوارض جانبی کمتری داشته و بی خطر تر می باشند. با توجه به اینکه دارو های اختصاصی کمی برای حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه ها وجود دارد، بنابراین آنها در بیشتر موارد مجبور به استفاده از دارو های انسانی می باشند، با این حال در بسیاری از موارد ممکن است به دلیل شدت عوارض جانبی ناشی از این دارو ها، سگ و گربه ها قادر به استفاده از آنها نباشند. در این حالت دارو های گیاهی که به طور اختصاصی برای حیوانات خانگی فرموله و دوزاژ شده اند می توانند انتخابی امن و مطمئن باشند. هم چنین اغلب ترکیبات گیاهی، بر خلاف دارو های شیمیایی، دارای اثرات آنتی اکسیدانی می باشند و یا می توانند سبب تقویت ایمنی شوند و از این طریق منجر به بهبود سریع تر سگ و گربه می شوند.

makiandampars - common diseases in cats

نقش کبد در سگ و گربه چیست و چه بیماری هایی کبد آنها را درگیر می کند؟  

کبد بعد از قلب دومین ارگان مهم بدن است و عملکرد های بیوشیمیایی آن بیش از هر ارگان دیگری است و عمدتا از هپاتوسیت ها، سلول های سینوزوئیدی و اپیتلیوم صفراوی تشکیل شده است. تخمین زده می شود که حدود 1500 عملکرد بیوشیمیایی ضروری و اساسی بدن در کبد انجام می شود. کبد در صد ها فعالیت متابولیک مختلف از جمله سنتز پروتئین های پلاسما، کاتابولیسم و ذخیره کربوهیدرات ها، تجزیه چربی ها، سمیت زدایی و دفع سموم و تولید و ترشح صفرا نقش دارد.

برخی از بیماری های کبدی شایع در سگ و گربه ها عبارتند از:

  • کبد چرب یا همان لیپیدوز کبدی (شایع ترین بیماری کبدی در گربه ها)
  • بیماری های التهابی کبد (دومین بیماری شایع کبدی در گربه ها)
  • التهاب مزمن کبدی که در سگ ها شایع تر از گربه ها می باشد
  • نارسایی حاد کبدی
  • آسیب کبدی در اثر برخی سموم و دارو ها
  • شانت پورتوسیستمیک
  • کلانژیوهپاتیت سگ ها
  • بیماری ویروسی پریتونیت عفونی گربه ها (FIP)
  • عفونت با کلسی ویروس حاد عفونی در گربه ها
  • بیماری ویروسی هپاتیت عفونی سگ ها
  • عفونت باکتریایی لپتوسپیروز در سگ ها
  • عفونت انگلی لیشمانیوز در سگ ها
  • بیماری انگلی توکسوپلاسموز
  • دیابت ملیتوس که منجر به افزایش احتمال رخداد کبد چرب می شود
  • پرکاری غده تیروئید که منجر به افزایش آنزیم های کبدی و گاهی افزایش تولید بیلی روبین می شود
  • سندرم کوشینگ (پرکاری غده فوق کلیه) در سگ ها
  • کیست های کبدی
  • هپاتوپاتی واکوئلی سگ سانان
  • تومور های کبدی اولیه و متاستاتیک
  • آمیلوئیدوز کبدی
  • بیماری ذخیره گلیکوژن در سگ ها
  • بیماری های کیسه صفرا و مجرای صفراوی مثل التهاب، سنگ های صفراوی و …

از آنجایی که کبد وظایف مختلفی از جمله پاک کردن خون از سموم و تولید پروتئین های انعقادی را بر عهده دارد، بنابراین اختلال در عملکرد آن می تواند عملکرد سایر ارگان ها را نیز تحت تاثیر قرار بدهد. از جمله اختلالات و علائمی که متعاقب بیماری های کبدی مشاهده می شوند می توان علائم عصبی (انسفالوپاتی کبدی)، آسیت، مشکلات انعقادی، فیبروز و سیروز کبدی را نام برد.

می توان برای بهبود و درمان این بیماری های کبدی و یا در برخی موارد به عنوان درمان حمایتی از داروی کاملا گیاهی هپامارین استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاه خار مریم (سیلیمارین) می باشد. از گذشته گیاه خار مریم (Silybum.marianum) برای درمان بیماری های کبدی قابل توجه بوده است. سیلیمارین ماده موثره اصلی تشکیل دهنده عصاره خار مریم می باشد که در درجه اول به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده که از یک طرف تولید رادیکال های آزاد و گونه های فعال اکسیژن و پراکسیداسیون لیپید را کاهش می دهد و از طرفی موجب تقویت تولید آنزیم های آنتی اکسیدانی مثل گلوتاتیون پراکسیداز، سوپراکسید دیسموتاز و کاتالاز می شود. به علاوه اثرات ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی نیز دارد.

به طور کلی سیلیمارین به 4 روش مختلف اثر خود را در محافظت از کبد ایفا می کند:

  1. با پایدار کردن غشای سلول های کبدی و تغییر در ساختمان غشا، مانع از ورود سموم به داخل سلول های کبدی می شود و محل اتصال توکسین ها را مسدود می کند.
  2. اثر محافظت کنندگی دیگر سیلیمارین به دلیل اثر آنتی اکسیدانی آن است که تولید رادیکال های آزاد را کم و میزان آنزیم های آنتی اکسیدانی را زیاد می کند. به علاوه آنزیم های پراکسیداز مثل لیپواکسیژناز را مهار می کند و جلوی پراکسیداسیون اسید های چرب و آسیب به غشای هپاتوسیت ها را می گیرد.
  3. با فعال کردن سنتز RNA ریبوزومی منجر به افزایش پروتئین سازی و تحریک بازسازی سلولی می شود.
  4. جلوی تبدیل هپاتوسیت ها به میوفیبروبلاست را می گیرد و در نتیجه از فیبروز و سیروز کبدی جلوگیری می کند.

در مجموع داروی گیاهی هپامارین، دارویی ایمن است که کارایی بالایی در بهبود و درمان اختلالات کبد و کیسه صفرا دارد و می توان از آن با دوز 0.5 میلی لیتر (10 قطره) به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

نقش کلیه ها در سگ و گربه چیست و چه بیماری هایی کلیه ها را درگیر می کنند؟

کلیه در سگ و گربه ها نقش های مهمی از جمله حذف مواد زائد از خون، حفظ تعادل مایعات، مواد معدنی و الکترولیت ها در بدن، حفظ آب و پروتئین ها، تنظیم فشار خون و تنظیم تولید گلبول های قرمز خون را بر عهده دارد. در بسیاری از بیماری های منجر به تلفات این نارسایی کلیه است که نهایتا مرگ حیوان را به دنبال دارد.

بیماری های کلیوی معمولا به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می شوند. در فرم مزمن بیماری، به صورت طولانی مدت (بیش از 2 ماه) کلیه عملکرد خود را از دست می دهد. معمولا بیماری مزمن کلیوی ماه ها یا حتی سال ها قبل از اینکه به صورت بالینی نمود پیدا کند، وجود داشته است. معمولا رخداد بیماری از سن 5 یا 6 سالگی به بعد بیشتر می شود و هم چنین شیوع این بیماری در گربه ها بیشتر از سگ هاست. این بیماری مراحل مختلفی دارد. در مرحله اول بیماری، آسیب کلیوی شروع شده اما هنوز ازتمی و علائم بالینی نمود پیدا نکرده اند. معمولا بیماری در این مرحله قابل تشخیص نیست. در مرحله دوم، میزان فیلتراسیون گلومرولی (GFR) تا 25 % کاهش پیدا می کند و ازتمی (افزایش نیتروژن خون) رخ می دهد ولی هنوز علائم بالینی شروع نشده اند، گرچه ممکن است افزایش حجم ادرار در این مرحله مشاهده شود. مرحله سوم، زمانی اتفاق می افتد که نرخ فیلتراسیون گلومرولی (GFR) کاهش بیشتری داشته باشد، ازتمی وجود دارد و معمولا علائم بالینی بیماری های کلیوی هم دیده می شود. در مرحله چهارم نیز ازتمی شدید همراه با علائم بالینی مشاهده می گردد. برخی عواملی که موجب نارسایی مزمن کلیوی می شوند عبارتند از: مشکلات مادرزادی، اختلالات انعقادی، فشار خون بالا، آمیلوئیدوز، سرطان، کلیه های پلی کیستیک، بیماری های خود ایمنی و یا متعاقب بیماری های حاد کلیوی.

نارسایی حاد کلیوی نیز زمانی اتفاق می افتد که یک آسیب ناگهانی و شدید به کلیه وارد شده باشد. معمولا علت آن خوردن سمومی مثل ضد یخ، آنتی بیوتیک های آمینوگلیکوزیدی مانندجنتامایسین، دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID)، کشمش و انگور و …، ایسکمی (قطع خون رسانی در اثر آمبولی و …) و عفونت هایی مثل لپتوسپیروز و بورلیوز می باشد.

معمولا اولین علائمی که در بیماری های کلیوی مشاهده می شوند آب خوردن بیش از حد (پلی دیپسی) و در نتیجه افزایش ادرار است. البته این علائم زمانی مشاهده می شوند که حداقل دو سوم نفرون ها از کار افتاده باشند. آسیب بیشتر به بافت کلیه منجر به ازتمی و در نهایت اورمی (افزایش اوره خون) می شود که در نتیجه آن بی حالی، بی اشتهایی، استفراغ، اسهال، زخم های دهانی، کاهش وزن و کم آبی اتفاق می افتند.

در ابتدای بیماری های کلیوی،  به دلیل ناتوانی کلیه ها در غلیظ کردن ادرار، افزایش ادرار (پلی اوری) و پرنوشی اتفاق می افتد اما با از کار افتادن کلیه و الیگوری (کاهش تولید ادرار) و آنوری (قطع ادرار) رخ می دهد. در این حیوانات، در صورتی که حیوان به مقدار کافی هیدراته باشد، باید تولید ادرار به کمک دارو های مدر تحریک شود. برای این منظور می توان از داروی کاملا گیاهی لاوارن استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاه گزنه می باشد. گزنه با نام علمی  Urtica dioica L متعلق به خانواده Urticaceae ، گیاهی چند ساله است که به طور گسترده ای در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف مانند هماچوری، نفریت و نقرس استفاده می شود. اجزای اصلی شناسایی شده در آن به طور خلاصه شامل اسکوپولتین، بتاسیتوسترول و کافئوئیل مالیک اسید است که سبب خواص منحصر به فرد آن می شود.  آزمایشات متعدد نشان می دهد که تجویز عصاره گزنه در بهبود عوارض کلیوی نتایج چشمگیری داشته است. نسبت بالای پتاسیم به سدیم گیاه گزنه در خاصیت ادرارآوری آن موثر است. همچنین بر اساس مطالعات، مواد موثره گیاه گزنه از جمله کافئین، اسید مالیک و اسید کلروژنیک حجم و جریان ادرار را افزایش می دهند و میزان ادرار باقیمانده در مجاری ادراری را کاهش می دهند. از این رو استفاده از آن در اختلالات کلیوی سگ و گربه می تواند موثر باشد. هم چنین خواص ضد التهابی و ضد دردی گزنه نیز از دیر باز مورد توجه بوده است. این فعالیت ضد التهابی به دلیل مهار سیکلواکسیژناز، لیپواکسیژناز و تولید سایتوکین است و عصاره گزنه با کاهش فعال سازی فاکتور هسته ای (NF-kB) اثر ضد التهابی خود را اعمال می کند. از آنجایی که اثبات گشته که NF-kB نقش پاتوفیزیولوژیک دارد، استفاده از عصاره گیاه گزنه در تسکین درد های التهابی نیز موثر می باشد. فعالیت ضد میکروبی این گیاه در برابر باکتری های گرم مثبت و گرم منفی مختلف آزمایش شده است و فعالیت مهاری قابل توجهی در برابر بعضی سویه ها همچون استافیلوکوکوس پیوژنز، استافیلوکوکوس اورئوس و استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس و  اشریشیا کلی و … از خود نشان داده است. هم چنین به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آهن و ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی قوی ای نیز دارد. بنابراین می توان از لاوارن با دوز 0.5 میلی لیتر (10 قطره) به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن برای درمان و بهبود اختلالات کلیوی سگ و گربه ها استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

makiandampars - common diseases in dogs

چه بیماری هایی دستگاه تنفس سگ و گربه ها را درگیر می کنند؟

اختلالات ریه ها و مجاری تنفسی می تواند در اثر عفونت با انواع ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها یا انگل ها، واکنش های ایمنی و یا تنفس ترکیبات سمی و محرک اتفاق بیفتد. گاهی اوقات آسیب های فیزیکی و تروما مثل ضربه یا تصادف هم می توانند منجر به مشکلات تنفسی در سگ و گربه ها شوند.

برخی از بیماری های تنفسی شایع در سگ و گربه ها عبارتند از:

  • عفونت با هرپس ویروس گربه
  • عفونت با کلسی ویروس گربه
  • عفونت گربه ها با کلامیدوفیلا فلیس
  • عفونت سگ ها با ویروس دیستمپر
  • عفونت سگ ها با ویروس پاراآنفلوانزا
  • عفونت سگ ها با آدنوویروس تیپ 2 سگ سانان
  • کلاپس نای (به خصوص در سگ های نژاد مینیاتوری و عروسکی )
  • پنومونی های باکتریایی
  • بیماری های تنفسی مزمن مثل برونشیت های مزمن
  • اختلالات و ناهنجاری های مادرزادی در دستگاه تنفس
  • واکنش های آلرژیک و آسم

یک جمعیت میکروبی متنوع شامل باکتری های پاستورلا مولتسیدا، بوردتلا برونشی سپتیکا، استرپتوکوکوس ها، استافیلوکوکوس ها، سودوموناس ها و کلی فرم ها به طور طبیعی در مجاری بینی، حلق، نای و ریه سگ و گربه ها وجود دارد که در شرایط طبیعی هیچ گونه بیماری و علائم بالینی نیز ایجاد نمی کنند. اما زمانی که دفاع و ایمنی دستگاه تنفس از طریق عفونت های اولیه تنفسی، تنفس گاز های محرک مثل دود سیگار و یا بیماری هایی مثل نارسایی احتقانی قلب یا تومور های تنفسی تضعیف شود، این باکتری ها منجر به یک عفونت ثانویه گشته و کنترل شرایط را دشوار تر می کنند. می توان برای درمان و کنترل بیماری های تنفسی در سگ و گربه ها از محصول گیاهی ایمونو اکینامول استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاهان اکیناسه (سرخارگل) و آویشن باغی می باشد. گیاهEchinacea purpurea  که گل مخروطی بنفش نیز نامیده می شود، به عنوان تعدیل کننده سیستم ایمنی در نظر گرفته می شود. به علاوه این گیاه با تولید سایتوکاین های ناشی از عفونت های ویروسی تداخل دارد و هم چنین می تواند RNA ویروس های غشادار را مهار کند. بنابراین می تواند با مهار رشد ویروس ها و کاهش تولید سایتوکاین های پیش التهابی به بهبود اختلالات تنفسی کمک کند. از سوی دیگر بررسی های متعددی وجود دارد که نشان می دهد که سرخارگل تولید کموکاین‌ها و سایتوکاین‌ها را با توجه به وضعیت ایمنی فعلی، مانند پاسخ‌دهی به محرک‌های بیرونی، حساسیت به عفونت‌های ویروسی و قرار گرفتن در معرض استرس، تنظیم می‌کند در نتیجه مکمل سرخارگل در هنگام استرس های بدنی  باعث  افزایش تکثیر سلول های B، تعداد لوکوسیت ها و افزایش سطح سرمی ایمونوگلوبولین ها می شود و پاسخ ایمنی را با کنترل فعالیت سلول‌های  NK، برای سیستم‌ های تعدیل ایمنی بهبود می بخشد. آویشن نیز آنتی اکسیدانی قوی است که دو ترکیب فعال مهم آن کارواکرول و تیمول می باشد و خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد انگلی، ضد قارچی و حشره کشی قابل توجهی از خود نشان می دهد. از گذشته آویشن در طب سنتی برای درمان اختلالات تنفسی و برونشیت و آسم مورد استفاده بوده است.  آویشن باغی با کاهش سطوح پروتئین فاکتورهای رونویسی NF-kB p65 و NF-kB p52 و به دنبال آن کاهش سایتوکاین های پیش التهابی IL-1 بتا و IL-8 و ترشح Muc5ac در نای به بهبود اختلالات  تنفس کمک می کند. از سوی دیگر در اختلال COPD  عملکرد سیستم موکوسیلاری را افزایش  می دهد.

بر اساس مطالعات انجام شده تیمول با افزایش فعالیت لنفوسیت ها، ماکروفاژها و سلول های NKو همچنین افزایش فاگوسیتوز و سنتز اینترفرون، باعث  بهبود سیستم ایمنی می گردد. هم چنین آویشن باغی منجر به افزایش قابل توجه سطح سرمی ایمونوگلوبولین‌های سرم از جمله  IgG، IgM  و IgA می شود. از سوی دیگر قابل ذکر است که آویشن دارای خواص ضد ویروسی علیه RNA ویروس ها همچون خانواده کرونا است. طبق بررسی های انجام گرفته آویشن باغی باعث مهار تکثیر ویروس FIP (ویروسی از خانواده کروناویریده) در گربه ها شده است. هم چنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آویشن می تواند جایگزینی مناسب برای آنتی بیوتیک ها باشد. بنابراین با توجه به موارد ذکر شده می توان از ایمونو اکینامول برای بهبود علائم تنفسی و تقویت ایمنی در سگ و گربه ها با دوز  0.5 میلی لیتر (10 قطره) به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

نقش سیستم ایمنی در سلامت عمومی سگ و گربه ها چیست؟

سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر بسیاری از عوامل بیماری زا و خطرات محیطی لازم و ضروری است. این محافظت از طریق واکنش های پیچیده بین مدیاتور ها و سلول های سیستم ایمنی ذاتی و اکتسابی اتفاق می افتد.

ایمنی ذاتی اولین خط دفاعی است که یک پاسخ سریع و غیر اختصاصی ایجاد می کند. نوتروفیل ها، ماکروفاژ ها، سلول های کشنده طبیعی (NK cells)، کمپلمان ها و سایتوکاین ها در ایمنی ذاتی نقش دارند. هم چنین سد های دفاعی مثل پوست و مخاط نیز جزو ایمنی ذاتی محسوب می شوند.

ایمنی اکتسابی نیز شامل ایمنی سلولی و همورال می باشد. ایمنی همورال علیه پاتوژن های خارج سلولی مثل انگل های تک یاخته، باکتری ها و قارچ ها عمل می کند و منجر به تولید و ترشح آنتی بادی ها می شود. ایمنی سلولی نیز پاتوژن های داخل سلولی اجباری مثل ویروس ها و برخی از انگل های تک یاخته و باکتری ها را از بین می برد.

هم چنین حفظ سلامت و عملکرد مناسب ایمنی در سگ و گربه ها، علاوه بر پیشگیری از عفونت ها، برای جلوگیری از مشکلاتی مثل آلرژی ها و سرطان و … نیز ضروری می باشد. برای این منظور می توان از داروی کاملا طبیعی ایمونوپروفیت استفاده نمود.  این محصول حاوی عصاره های اکیناسه (سرخارگل)، شیرین بیان و پروپولیس می باشد. خواص و اثرات اکیناسه پیشتر ذکر شد. شیرین بیان نیز از گذشته برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است. گلیسیریزین با پتانسیل ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، ترکیب اصلی ریشه گلیسیریزا گلابرا (شیرین بیان) است که سرشار از فلاونوئیدها، بتا سیتوسترول، هیدروکسیل کومارین ها و اسید گلیسیرتینیک است. فلاونوئیدها دسته ای از پلی فنول ها هستند که اثر تعدیل کنندگی ایمنی آن ها به اثبات رسیده است به همین دلیل از آن ها برای تنظیم پاسخ ایمنی استفاده می شود. فلاونوئید ها با مهار کیناز های گیرنده سلولی که با آبشارهای انتقال سیگنال سلولی تداخل دارند، عفونت ویروسی را سرکوب می کنند. پلی فنول ها از طریق مسیرهای مختلفی ایمنی را در برابر پاتوژن های خارجی تقویت می کنند. سلول‌های ایمنی مختلف، انواع مختلفی از گیرنده‌های پلی فنول را بیان می‌کنند و متعاقباً مسیرهای سیگنالینگ را برای شروع پاسخ های ایمنی فعال  می‌کنند. هم چنین گلیسیریزین به صورت وابسته به دوز منجر به کاهش قابل توجه تولید H2O2 ،O-2 و OH می شود و تولید گونه های فعال اکسیژن توسط نوتروفیل ها را کاهش می دهد و از این طریق اثر ضد التهابی خود را ایفا می کند. به علاوه باعث افزایش بیان آنزیم های آنتی اکسیدانی سوپر اکسید دیسموتاز (SOD) و کاتالاز (CAT) می شود و بر مسیر فعالیت های آنتی اکسیدانی تاثیر می گذارد. هم چنین میزان سطح سرمی ایمونوگلوبولین  A، ایمونوگلوبولین M و ایمونوگلوبولین  G، تعداد CD3 مثبت و پتانسیل تکثیر لنفوسیت‌های T و B به طور قابل توجهی با افزایش سطح مکمل های شیرین بیان افزایش می یابد. در حالی که سطوح سرمی فاکتور نکروز تومور α، اینترلوکین – β ، اینترلوکین 6 (IL-6)، فعالیت دی امین اکسیداز(DAO)  و نشانگرهای التهابی از جمله گیرنده های Toll مانند (TLR-4) کاهش می یابد.

پروپولیس یا بره موم به عنوان چسب زنبور عسل نیز شناخته می شود و یک ضد التهاب قوی است که باعث تنظیم انواع پاسخ های ایمنی می شود. فن اتیل استر کافئیک اسید (CAPE) به عنوان یک جزء فعال پروپولیس، با فعالیت های ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد سرطانی شناسایی شده است. از آنجایی که اکسید نیتریک (NO) سنتز شده توسط نیتریک اکسید سنتاز (iNOS) در تخریب بافت التهابی و خودایمنی نقش دارد، تعدیل سنتز یا عمل NO یک رویکرد جدید برای درمان بیماری‌های التهابی و خودایمنی محسوب می شود. نتایج نشان می‌دهد که CAPE با مهار بیان ژن iNOS در سطح رونویسی و با مهار مستقیم فعالیت کاتالیزوری  iNOS، اثر ضدالتهابی خود را اعمال می کند. از سوی دیگر اسید کافئیک آنتی اکسیدانی کارآمد نیز محسوب می شود که سبب کاهش تولید گونه های فعال اکسیژن و نیتریک اکسید شده و هم چنین بیان اینترلوکین 1 بتا، اینترلوکین 6، سیکلواکسیژناز 2، فاکتور نکروز تومور آلفا و عامل آپوپتوز (Foxo3) را هم کم کرده و منجر به کاهش التهاب و بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی می شود. به علاوه موجب تکثیر لنفوسیت های B و T شده و ایمنی سلولی و همورال را بهبود می بخشد.

در مجموع ایمونوپروپوفیت با تنظیم و تقویت ایمنی علاوه بر افزایش مقاومت سگ و گربه ها در برابر بیماری ها، موجب بهبود پاسخ به واکسیناسیون از طریق افزایش تولید آنتی بادی و بهبود سریع تر بیماری ها می شود و به خصوص در مورد عفونت های ویروسی سگ و گربه ها که درمان اختصاصی ندارند، می تواند با تقویت ایمنی سبب شود تا خود حیوان با ویروس مقابله کرده و آن را از بین ببرد. بنابراین می توان از این محصول در سگ و گربه ها با دوز  0.5 میلی لیتر (10 قطره) به ازای هر 10 کیلوگرم وزن بدن استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.