تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

کاهش استرس سگ و گربه ها هنگام مراجعه به کلینیک دامپزشکی

سگ و گربه های خانگی معمولا به شدت به خانه و محیط زندگی آرام خود وابسته می شوند و دور شدن از این محیط امن و آرام باعث به هم خوردن آرامش آنها می شود. مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان های دامپزشکی از جمله اقدامات استرس زا برای سگ و گربه ها محسوب می شود. دور شدن از خانه، محبوس شدن در باکس های مخصوص جا به جایی، تکان ها و سر و صدا های ماشین، بو و محیط کلینیک یا بیمارستان و نشستن در کنار سگ و گربه های مضطرب دیگر همگی باعث ایجاد استرس و اظطراب در آنها شده و حتی ممکن است منجر به تغییرات رفتاری یا پرخاشگری آنها شود.

گاهی ممکن است استرس ناشی از مراجعه به دامپزشک در سگ و گربه ها انقدر شدید باشد که صاحبان آنها از ویزیت های دوره ای منصرف شده و در نتیجه از فواید این چک آپ های دوره ای بی بهره بمانند.

اضطراب سگ و گربه ها در مدت حضورشان در محیط کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی، علاوه بر اینکه منجر به آسیب روانی آنها می شود؛ گاهی حتی می تواند نتایج آزمایش های آنها را تغییر بدهد و منجر به تشخیص اشتباه دامپزشک شود. به علاوه ایمنی آنها هم تضعیف می شود که به خصوص در یک چنین محیطی که در معرض انواع عوامل عفونی و بیماری زا قرار می گیرند، امری خطرناک است.

makiandampars - vterinary visit stress in pet animals

بنابراین برای حفظ سلامت فیزیکی و روانی سگ و گربه ها و البته خودمان، باید اقدامات موثری در جهت کاهش استرس آنها هنگام مراجعه به دامپزشک انجام دهیم.

راهکار های کاهش استرس سگ و گربه ها هنگام مراجعه به دامپزشک

  • اول خودتان آرام باشید.

برای این که سگ یا گربه شما آرام باشد و استرس نداشته باشد، سعی کنید اول خودتان آرام و بدون استرس باشید.

  • در خانه معاینه کردن را با سگ یا گربه خود تمرین کنید.

معمولا سگ و گربه ها از اینکه یک غریبه به دفعات آنها را لمس کند و به خصوص به گوش ها یا پنجه های آنها دست بزند، خوششان نمی آید. بنابراین شما می توانید قبل از مراجعه به دامپزشک و در خانه، ادای معاینه کردن در بیاورید و هر بار که حیوانتان به شما اجازه لمس کردن داد به آن تشویقی بدهید.

  • از باکس راحت برای حمل و نقل حیوانتان استفاده کنید.

می توانید با گذاشتن چند پتو، اسباب بازی و تشویقی داخل باکس، سگ یا گربه را برای رفتن داخل آن تشویق کنید. و به هیچ عنوان با زور او را مجبور به رفتن داخل باکس نکنید.

  • قبل از مراجعه به دامپزشک به سگ یا گربه زیاد غذا ندهید.

در صورتیکه سگ یا گربه تان گرسنه باشد و تمایل زیادی به غذا و خوراکی های خوشمزه نشان دهد، می توان هنگام معاینه با دادن خوراکی حواسش را پرت کرد.

  • فقط برای واکسیناسیون و زمان هایی که حیوان خانگیتان بیمار است به دامپزشک مراجعه نکنید.

اگر به صورت دوره ای برای ویزیت و چک آپ به دامپزشک مراجعه کنید، علاوه بر اینکه از مزیت های چک آپ دوره ای و اقدامات پیشگیرانه بهره مند می شوید، چون خبری از آمپول و درد و بی حالی ناشی از بیماری نیست، تصویر بهتری از محیط کلینیک یا بیمارستان در ذهن پت شما شکل می گیرد. اگر کادر درمان با حیوان شما رفتاری خوب و دوستانه داشته باشند و او را نوازش کنند، اوضاع بهتر هم می شود. هم چنین می توانید تعدادی تشویقی یا خوراکی های مورد علاقه حیوان خانگیتان را با خود ببرید و به کادر درمان بدهید تا آنها به پت شما تشویقی بدهند. این کار ها باعث می شوند تا پت شما برای مراجعه مجدد مشتاق باشد.

  • کمی قبل از مراجعه به دامپزشک با حیوان خانگی دلبندتان حسابی بازی کنید یا به یک پیاده روی شاد بروید.

این کار ها روحیه سگ و گربه تان را بهتر کرده و به ریلکس شدنش کمک می کند. به علاوه سگ و گربه ها وقتی کمی خسته باشند، آرام تر می شوند.

  • بهتر است در صورت امکان در روز ها و ساعات خلوت تر به دامپزشک مراجعه کنید.

هر چقدر محیط خلوت تر و آرام تر باشد و کمتر مجبور به منتظر ماندن باشید، بهتر است.

  • کمی قبل از مراجعه به دامپزشک از داروی آرامبخش گیاهی نوروکالم استفاده نمایید.

این محصول حاوی عصاره گیاهان بادرنجبویه و سنبل الطیب می باشد. این دو گیاه از دیرباز به عنوان آرام بخش، ضد اضطراب و استرس استفاده می شوند. این گیاهان به طور طبیعی روی سیستم عصبی تاثیر گذاشته و باعث آرامش و بهبود بی قراری می شوند. امروزه نیز این گیاهان در بهبود اضطراب، فشارهای عصبی و استرس مورد استفاده قرار می گیرند. فرمولاسیون داروی نوروکالم به نحوی است که مواد موثره ی موجود در عصاره های سنبل الطیب و بادرنجبویه از جمله ایزوبورنئول، اسید والرنیک، لینالول، لینالیل استات، اسید رزمارینیک و فلاونوئیدها اثرات درمانی یکدیگر را تشدید و تقویت کرده و موجب اثربخشی بیشتر دارو می شوند. بنابراین استفاده از آرامبخش گیاهی نوروکالم سبب کاهش استرس حیوان خانگی دلبندتان به هنگام مراجعه به دامپزشک می شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.