تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

نگاهی به آبله گوسفند و بز

 ویروس آبله گوسفند و ویروس آبله بز دو بیماری پوستی ویروسی واگیردار در بین نشخوارکنندگان کوچک می باشند. این دو بیماری در اکثر مناطق آفریقا، آسیا و خاورمیانه شایع است و اغلب کشنده می باشد. به علاوه به دلیل کاهش تولید شیر و کاهش کیفیت چرم و پشم خسارات اقتصادی زیادی به دامدار وارد می کند.

makiandampars - goat pox lesions

انتقال آبله گوسفند و بز

این 2 ویروس به مقدار زیادی در بزاق، ترشحات چشم و بینی، شیر، ادرار و مدفوع، قطرات تنفسی و دلمه ها و زخم های دام های آلوده وجود دارند و از طریق تماس مستقیم با دام آلوده و یا حتی تماس با اشیای آلوده و هم چنین به صورت تنفسی منتقل می شوند. البته در مناطقی که این بیماری ها بومی است، دام ها علیه این 2 بیماری واکسینه می شوند.

برای تقویت ایمنی دام ها و کاهش دفع و انتقال ویروس و هم چنین افزایش مقاومت دام های سالم در برابر بیماری و بهبود پاسخ به واکسیناسیون می توان از محصول کاملا طبیعی ایمونوپروپوفیت استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره شیرین بیان، سرخارگل (اکیناسه) و پروپولیس است. پروپولیس دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد انگلی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است و به دلیل مواد موثره خود باعث تحریک سیستم ایمنی سلولی و همورال و افزایش قدرت فاگوسیتوز و در نتیجه تقویت ایمنی می شود. هم چنین عصاره گیاه شیرین بیان دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و به تقویت ایمنی هم کمک می کند. سرخارگل (اکیناسه) نیز دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بوده و عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می کند. این گیاه از طریق فعالسازی ماکروفاژ ها، لوکوسیت های پلی مورفونوکلئار و سلول های کشنده طبیعی (NK cells) و افزایش فاگوسیتوز، باعث تحریک و تقویت پاسخ ایمنی می شود. هم چنین محرک و تنظیم کننده سیستم کمپلمان می باشد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

علائم بالینی آبله گوسفند وبز

  • تب
  • بی حالی
  • بی اشتهایی
  • افسردگی
  • ضایعات پوستی و تاول روی پوزه، پلک، گوش، پستان و در موارد شدید بیماری، در همه جای بدن
  • به سختی نفس کشیدن
  • ترشحات چشم و بینی
  • پلک های متورم
  • تورم غدد لنفاوی فوقانی بدن
  • تلفات

makiandampars - goat and sheep pox skin lesion

در مناطقی که بیماری به شکل بومی وجود دارد، تلفات در دام های آلوده بین 5 تا 10% است؛ اما تلفات در دام های جدید که در این مناطق تازه وارد هستند تا 100% نیز می رسد.

علائم بالینی بیماری در گوسفند و بز مشابه است اما معمولا شدت بیماری در بز ها کمتر است.

درمان آبله گوسفند و بز

برای این بیماری ویروسی درمان اختصاصی و قطعی وجود ندارد و تنها می توان برای کاهش تلفات ناشی ازبیماری درمان های حمایتی و علامتی انجام داد.

برای مثال می توان برای بهبود هر چه سریع تر ضایعات پوستی از اسپری کاملا طبیعی ساناورا استفاده نمود. این محصول شامل عصاره های کالاندولا (همیشه بهار)، آلوئه ورا و پروپولیس است. این ترکیبات داراي خواص گسترده ضد درد، ضد التهابي، ضد باكتريایی، ضد قارچي و آنتي اكسيدانی بوده و با تقويت سيستم ايمنی، تحريک سنتز كلاژن و افزايش اپيتليزاسيون، انقباض ناحيه زخم و تشكيل بافت گرانوله موجب تسريع روند بهبود زخم می شوند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.

برای برطرف نمودن مشکلات تنفسی نیز می تون از داروی کاملا گیاهی ایمونو اکینامول استفاده نمود. این محصول حاوی عصاره گیاه سرخارگل (اکیناسه) و آویشن باغی است. گیاه آویشن آنتی اکسیدان، ضدعفونی کننده، ضد ویروس، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تب و ضد احتقان است. مواد موثره این گیاه موکولیتیک بوده و به خروج ترشحات تنفسی کمک می کند و منجر به بهبود و افزایش ظرفیت تنفس می شود. خواص سرخارگل نیز پیشتر ذکر شد. بنابراین ایمونو اکینامول به بهبود هرچه سریع تر بیماری های تنفسی و برطرف شدن علائم کمک می کند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.