تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

آخرین شنبه ماه آپریل به عنوان روز جهانی دامپزشک نامگذاری شده است. امسال، این روز شنبه دهم اردیبهشت ماه 1401 (30 آپریل 2022) با شعار “حمایت و افزایش مقاومت دامپزشکان” برگزار شد.

دکتر امیرعلی امیری نایب رییس جامعه دامپزشکان ایران و سرپرست تیم تحقیق و توسعه شرکت ماکیان دام پارس، ضمن تبریک روز جهانی دامپزشک به همه دامپزشکان و دیگر رده های حرفه دامپزشکی در سرتاسر جهان خصوصا همکاران دامپزشک عزیز کشورمان، بر نقش کلیدی این حرفه در سلامت جامعه تاکید کرده و خواستار حمایت و همبستگی بیشتر میان دامپزشکان و آحاد مردم در راستای حفظ امنیت زنجیره غذایی و ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه شدند.

 

نقش دامپزشکان تنها محدود به حوزه سلامت حیوانات نمی شود و دامپزشکان به طور مستقیم در سلامت سفره غذایی و محیط زیست و پیرو آن در سلامت انسان ها و جامعه موثرند. ابعاد و سهم واقعی دامپزشکی بسیار گسترده تر است و منعکس کننده نیازهای اجتماعی در حال گسترش و چالش های معاصر برای سلامت حیوانات و انسان و محیط زیست است و در واقع هدف اصلی این حرف همیشه حفظ سلامت هم حیوانات و هم انسان ها بوده است. دامپزشکی به عنوان متولی اصلی حفاظت از سرمایه‌های دامی کشور نقش خطیری را در رونق اقتصاد جامعه برعهده دارد. چراکه سرمایه‌های دامی بعد از نفت بیشترین نقدینگی را به خود اختصاص داده است.از آن جایی که بخش اعظمی از سفره خانوار را محصولات صنعت پرورش دام، طیور وآبزیان تامین می کند، نقش دامپزشکان به عنوان حافظین خط مقدم تامین امنیت غذا بسیار پر اهمیت است و از این از رو از ارکان اصلی در ارتقا سلامت جامعه می باشد.