تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

بیماری کلیه پلی کیستیک یا PKD شایع ترین بیماری ارثی در گربه ها بوده که منجر به تشکیل کیست های متعدد در کلیه حیوان می شود. این کیست ها از بدو تولد وجود دارند ولی بسیار کوچک هستند و به مرور زمان بزرگتر شده و سبب اختلال در عملکرد کلیه می شوند.  تعداد و میزان بزرگ شدن این کیست ها بین نژادهای مختلف گربه متفاوت است و بروز علائم آن با افزایش سن گربه بیشتر می شود. بیماری کلیه پلی کیستیک در نژادهای خاصی از گربه ها مانند نژاد پرشین و مخلوط با پرشین همچون هیمالین، بریتیش مو‌کوتاه و نژاد چین چیلاس شایع تر است به گونه ای که یک سوم این نژاد های گربه را درگیر می کند. پس اگر علاقمند به خرید گربه پرشین هستید بهتر است مطمئن شوید که ناقل بیماری کلیه پلی کیستیک نباشد.

راه های تشخیص متعددی وجود دارد که بر اساس نژاد، سابقه پزشکی، علائم بالینی، آزمایش خون و ادرار، آزمایش ژنتیک و سونوگرافی انجام می شود که رایج ترین آن استفاده از سونوگرافی می باشد. علائم این بیماری شامل پر نوشی و افزایش ادرار، کاهش اشتها و کاهش وزن، حالت تهوع و استفراغ و همچنین کاهش انرژی می باشد.

درمان قطعی برای کلیه پلی کیستیک گربه وجود ندارد و درمان های رایج جهت پیشگیری و کاهش علائم از طریق استفاده از رژیم های غذایی خاص، مایع درمانی و استفاده از برخی داروها انجام می شود.