تولید کننده داروهای گیاهی، پروبیوتیک ها ، افزودنی های تخصصی خوراک و کنسانتره

مایتوفید پلاس؛ طرح برگزیده مسابقه تلویزیونی کارویا

مایتوفید پلاس، طرح شرکت دانش بنیان ماکیان دام پارس، برنده قسمت دوازدهم مسابقه تلویزیونی کارویا شد. مسابقه تلویزیونی کارویا با هدف شناسایی و حمایت از مزیت‌های رقابتی شرکت های دانش‌بنیان و معرفی کارآفرینان موفق روزهای دوشنبه و سه شنبه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود. در این مسابقه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ساخته شده، بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان به رقابت می‌پردازند تا طرح‌های سرمایه‌پذیر برتر آن‌ها وارد فرآیند تامین مالی جمعی تا سقف حداکثر 4 میلیارد تومان شود. مسابقه کارویا با محوریت ارائه‌های آسانسوری (بسیار کوتاه) ایده‌ها و طرح‌هایی که به محصول یا خدمات رسیده، علاوه بر حمایت مالی از آنها، فرصت سرمایه‌گذاری مردمی را نیز فراهم می کند. اصل سرمایه شرکت کنندگان در این طرح، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیمه شده است. اصل سرمایه به همراه سود آن، پس از اتمام پروژه به حساب مشارکت کنندگان واریز می شود.

 

 

در قسمت دوازدهم این مسابقه که 28 دی ماه 1400 از شبکه 1 سیما پخش شد، مایتوفید پلاس با رای قاطع داوران به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد و امکان سرمایه گذاری جمعی برای عموم فراهم گردید. مایتوفید پلاس داروی خوراکی گیاهی ضد جرب قرمز طیور است. جرب قرمز از مهمترین تهدیدات صنعت طیور به خصوص طیور تخم‌گذار تجاری و مادر در بسیاری از نقاط جهان از جمله کشور ایران محسوب می‌شود. در کشور ما بیش از 90% فارم‌های مرغ تخم‌گذار درگیر این انگل می‌باشند. تا پیش از این روشی ایمن، کارآمد و موثر جهت مقابله با این مشکل عمده صنعت طیور وجود نداشت و روش‌های موجود فقط شامل استفاده از سموم کشاورزی و ترکیبات شیمیایی بوده که اثرات زیان باری بر حیوان و انسان دارند. مایتوفیدپلاس اولین داروی گیاهی خوراکی ضد جرب قرمز طیور بوده که فرمولاسیون آن تماما بر پایه ترکیبات موثره گیاهان می‌باشد. مصرف این محصول سلامت غذای انسان به عنوان مصرف‌کننده فرآورده‌های طیور را در پی خواهد داشت و گامی بزرگ در جهت کاهش مقاومت‌های دارویی و حفظ محیط زیست می‌باشد.

از دیگر مزایای طرح مایتوفید پلاس، فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری کوتاه مدت پربازده است. مدت زمان این طرح 6 ماه می‌باشد که در انتهای 6 ماه از آغاز پروژه، مشارکت‌کنندگان در 70 درصد سود حاصل از فروش محصول مایتوفیدپلاس شریک می‌شوند. طرح فعلی به دنبال تولید 65 تن محصول ظرف مدت شش ماه است که میزان درآمد حاصل از فروش آن برابر 68،835 میلیون ریال خواهد بود. به عبارتی سود سرمایه گذاران برابر 50% شش ماهه
(معادل سالانه 100 درصد) خواهد بود.

این فرصت سرمایه گذاری کم نظیر باعث شد که کمپین تامین مالی جمعی شرکت ماکیان دام پارس برای تولید 65 تن داروی خوراکی گیاهی ضدجرب طیور، به مبلغ 4 میلیارد تومان، طی مدت کمتر از 15 دقیقه تکمیل شود.

بازپرداخت اصل سرمایه و سود محقق‌شده این طرح، به صورت تک‌مرحله‌ای و در تاریخ 1401/06/11 انجام می شود.